Serre tegen buitenmuur

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Oei, ik dacht dat je met gebogen glas bedoelde dat er rond gesneden glaselementen inkwamen, maar zie ik nou in de tekening dat het glas echt over de serre heen gebogen wordt van het horizontale (schuine) dakvlak naar het verticale vlak aan de voorkant. Begrijp ik dat goed? Dat lijkt me wel een spectaculair gezicht worden...
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Oei, ik dacht dat je met gebogen glas bedoelde dat er rond gesneden glaselementen inkwamen, maar zie ik nou in de tekening dat het glas echt over de serre heen gebogen wordt van het horizontale (schuine) dakvlak naar het verticale vlak aan de voorkant. Begrijp ik dat goed? Dat lijkt me wel een spectaculair gezicht worden...
Hier een foto van het gebogen glas
glasgb02.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Deze weet de dakramen gelast,(als je dat al lassen kunt noemen)ik hoop dat de ijzers aan elkaar blijven , want ik heb nog nooit gelast (eerste keer). glasraam2.jpg
glasramen.jpg
Ik heb eerst nog het glazen moeten snijden uit oude ruiten van 73x140
Er zijn wel een paar ruitjes gesneuveld maar het is toch weer gelukt.
glashaken.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Rudy,
Al heb ik nog niet veel gereageerd op uw boeiende aanbouw van uw serre, toch heb ik het al met grote belangstelling gevolgd.
Het ziet er prima uit. Van mij krijg je al een groot compliment en een dik verdiende pluim.
Grote waardering wat je tot nu toe al hebt gerealiseerd.

Groetjes Sirjacobs Didier.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Vraagje in verband met het afkitten van de glaasjes, is er iemand die de oplossing heeft om het kitten te vergemakkelijken!:confused:
Ik vind dit een hele klus en ik ben van het resultaat niet echt tevreden (wat een gesmodderd):mad:.
Ik heb al wat hulpmiddeltjes aangeschaft, maar het lukt niet, alle hulp en raad is welkom.

Mvg,
Rudy
 

tuoh

Oud hout
Nou, die dingen werken perfect, heb zelf ook zo een paar setjes, grotere en kleinere, en gebruik die al jaren voor allerlei strak kitwerk, geen aftapen nodig met deze dingen. Wel altijd eerst de aangebrachte kit bevochtigen (sprayen) met zeepsop, en ook de spatel even in het sop "soppen":p,
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Net het productblad gelezen, open tijd 15 minuten en lijkt niet de makkelijkste kit om te verwerken. Kitnaad idd vooraf bevochten mbv een plantenspuit met zeepsop. Probeer anders eens een plamuurmes met een rond hoekje of een schuin afgezaagd electra buisje.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Kitnaad idd vooraf bevochten mbv een plantenspuit met zeepsop


voor de volledig- en duidelijkheid: Eerst de rups kit spuiten, dan bevochtigen met zeepsop en DAN afmessen. Dus niet eerst spuiten en dan de rups leggen.... Volgorde is hier tamelijk belangrijk:D En die afmesprofieltjes werken inderdaad als een zonnetje!

Groet, Rob.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik gebruik meestal afwasmiddel, drie keer knijpen op een halve liter en dat in een plantenspuit. Er is ook speciaal spul verkrijgbaar bij de vakhandel in een spuitfles, dat werkt ook erg goed.

Groet, Rob.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
je hebt heel wat af te kitten, ik weet niet of je een compressor heb maar er zijn ook kitspuiten op lucht, dat scheelt een hoop verkrampte handen
die afmes dingtjes zijn trouwens ook bij de action te koopt. werkt prima.
zorg er wel voor dat er genoeg kit in de naad zit voordat je met spray te werk gaat, anders hecht de kit nier meer...
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Ronald, glas wordt warm gebogen op een mal.

waarom geen ouderwetse stopverf
dan kan je ook makkelijker een ruitje vervangen mocht dat nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.