Serre tegen buitenmuur

WR1944

Oud hout
Is er een reden waarom je die balken in de lengterichting laat lopen? Ik ben waarschijnlijk al zo geïndoctrineerd door de Amerikaanse werkwijze dat deze vorm me direct opvalt. Dakbalken van de muur naar beneden op de balk lijken me simpeler en vergen minder hout. Dan plaatmateriaal en een dakbedekking. Het ziet er nu uit als overkill. Maar als klus ziet het er goed uit.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
De werken terug aangevat T ijzer om het glas te plaatse zijn geleverd, ze moeten nu in de verf.
Zo gaat het toch weer rustig de goede kant op.
Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb me weer wat problemen op de hals gehaald door het willen gebruiken van gebogen ruitjes.
Daardoor moest ik T ijzers gaan buigen, maar na wat proefbuigingen die maar niet wilde lukken, kwam ik op het idee om een houten mal te maken en de ijzers te plooien met de houtklover.
Met dit als resultaat.

Mvg,
Rudy
011.jpg
009.jpg
010.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Gisteren de ijzertjes (5cm x 1cm 1000st)om de glazen mee op te hangen gesneden, wat een klus!
Vandaag de laatste T ijzers geschroefd, nu kan er stilletjes begonnen worden met ruitjes te leggen.
020.jpg
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Dat begint zeker te lijken en het loopt over met slimme oplossingen, zoals de voor het buigen van de T-profielen, erg slim! Bovenal: mooi werk en een mooie reportage.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.