Serre tegen buitenmuur

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Er moest nog een afscheiding komen tussen plant en zit gedeelte, dit hebben we opgeloste met twee opbergbankje gemaakt van paletten hout en gerecycleerde eik.
2016-06-08 08.48.27.jpg
2016-06-10 14.01.18.jpg
Na een snelcursus solderen (15minuten)maar begonnen met het afhangen van de dakgoten(was nodig met die hevige regen van laatsleden), ik vind het persoonlijk nog meevallen voor een …
Mvg,
Rudy
2016-06-10 17.44.57.jpg
2016-06-10 17.43.00.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ziet er mooi uit Rudi.

Groet Pel.
Bedankt!!

- - - Updated - - -

Hallo,
Nu ben ik nog op zoek naar een manier om mijn glazen te beschermen tegen hagel, ik was aan het overwegen om hagelnetten te plaatsen.
Maar dit is niet zo eenvoudig daar er nog twee opklapramen in het dak zitten.
Nu moet het net ongeveer 50cm boven de ruitjes bevestigd worden, wat een hele klus is.
Ideeën zijn welkom !
Mvg,
Rudy
 
P

Pel

Guest
Nooit van hagelnetten gehoord Rudi, maar heb je geen glasverzekering?

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
hehe, jongens niet te snel, ik wilde nog even melden dat ik het errug mooi vind zijn jullie alweer bezig over hagelnetten ;)


Helaas geen idee, hagelnetten nog nooit gezien, maar ik vrees dat dat hoe dan ook een aanfluiting wordt qua uitzicht. Bouw je iets netjes moet je er een net boven hangen.
Ik stem voor de glasverzekering, als dat tenminste te verzekeren valt.

PS: volgens een stelletje doemdenkers is de aarde aan het opwarmen, en dat komt door de auto's.
Ik zal een paar km per week extra rijden, en extra gasgeven dan gaat het opwarmen sneller en komt er helemaal geen hagel meer!
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Het wordt er niet mooier op met die netten Rudi, als de serre niet op de slagregen staat is het misschien te overwegen om het risico te nemen?

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Dit zijn de hagelnetten http://www.somatrac.be/hagelnetten.html
Wat betreft de glasverzekering: is alleen mogelijk indien de serre volledig dicht is!
Mvg,
Rudy

Dat verbaast me! Ik kan me niet voorstellen dat iets niet te verzekeren is. ( of het economisch gunstig is, is een andere vraag, maar het gaat om de stelling dat het niet zou kunnen )

De eerste treffer die ik vind met koekel:
glas.jpg

https://www.allianz.nl/particulier/producten/wonen/glasverzekering#!Wat-is-het

Uiteraard gaat het om de laaste zin. Je premie zal dus aangepast worden van de standaard.
Vergeet niet dat die hagelnetten ook aangeschaft moeten worden, wellicht onderhoud of vervanging na jaren. Maar ook de hagelnetten zouden weer verzekerd moeten worden middels je inboedelverzekering.

Even goed rekenen voor je beslist!
 

Tokke

Nieuw lid
7 apr 2014
22
0
Booischot
Beste Rudy,

Hoe gaat het ondertussen met je serre? Heb je de oorzaak van het waterlek al gevonden? Ik ben nl. een soortgelijke serre aan het bouwen en wil gebruik maken van glasband.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Beste Rudy,

Hoe gaat het ondertussen met je serre? Heb je de oorzaak van het waterlek al gevonden? Ik ben nl. een soortgelijke serre aan het bouwen en wil gebruik maken van glasband.[/QUOTE

Hallo Tokke, ik heb je een PB gestuurd.
Mvg,
Rudy


]
 

La Torre

Actieve deelnemer
3 okt 2014
43
1
Nederland en Spanje
Beste Rudy,

Hoe gaat het ondertussen met je serre? Heb je de oorzaak van het waterlek al gevonden? Ik ben nl. een soortgelijke serre aan het bouwen en wil gebruik maken van glasband.

Gebruik in elk geval nooit kit. Er zijn mooie systemen met aluminium en rubber te koop. Mijn overkapping lag er vol mee en heb er nooit problemen mee gehad.
Google op "rubber aluminium beglazing serre".

Denk eraan om gelaagd glas te nemen, of minstens draadglas, in verband met gevaar van glasbreuk. Neem geen gehard glas. Dat breekt wel veilig maar breekt ook wel snel als het hagelt.

Realiseer je ook dat het onder een glaskap erg warm kan worden. Bovendien wordt je gek van het gezoem van insecten die de uitgang niet meer kunnen vinden en onder het glas blijven tot ze letterlijk doodgaan.
Dat zijn de redenen dat ik het glas uiteindelijk heb vervangen door een gesloten dak met shingles en een gipsplafond eronder met inbouwspots. Dat geeft meer behaaglijkheid.

Lang antwoord op een vraag over glasband of zoiets... :)
 
Laatst bewerkt:

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Even een update van mijn SERRE, in de eerste plaats is het wel de bedoeling om er groenten en planten in te zetten.
Ik heb gekozen voor kit daar ik het niet zag zitten om al de ruitjes met stopverf in te zetten.
Zoals ik al in mijn vorige bericht had vermeld moest de serre aan bepaalde eisen voldoen die mij werden opgedragen door monumentenzorg(het gebouw waar de serre mee aansluit is een (Voormalige hoeve, als lang gestrekte nederzetting aangeduid in de Atlas van de Buurtwegen (1846)
Daarom zeker geen aluminium en geen gelaagd glas !
Ik heb moeten werken met gerecycleerd glas.
Glasband heb ik gebruikt om het glas wat veerkracht te geven.
Nu een paar stormen verder waarvan één zeer hevige, in de regio zijn er verschillende Canadese populieren geknakt of het lucifers waren, serre en glas (gelukkig)ongeschonden.
2016-10-08 12.58.27.jpg

Ik moet wel vermelden dat ik een eenvoudig systeem gemaakt heb waarbij ik een zeil kan afrollen over de serre om het glas een beetje te beschermen tegen hagel(doeltreffendheid is ondertussen al bewezen).
Nog vergeten te vermelden, er is één ruitje stuk!
Wordt vervolgd.
Mvg,
Rudy
 
P

Pel

Guest
Slimme oplossing met dat zeil Rudy, houd inderdaad met een hagelbui de hagelstenen wel tegen. Tegen extreme hagelbuien is toch niets tegen bestand, zoals laats hier 20 kilometer vandaan in Someren dat waren hagelstenen als keien, ze gingen dwars door golfplaten en dakpannen daken heen. Het was net een oorlogsgebied als je die schade zag.

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
2 vragen Rudy.
1) hoe zit dat met de 2e boom van links, daar kijken we deels door? Enige wat ik kan bedenken is dat ie geknakt is richting de camera???
2) Je schrijft gerecycled glas. Bedoel je dat ook of bedoel je gebruikt glas? Dat laatste snijdt rampzalig.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
2 vragen Rudy.
1) hoe zit dat met de 2e boom van links, daar kijken we deels door? Enige wat ik kan bedenken is dat ie geknakt is richting de camera???
2) Je schrijft gerecycled glas. Bedoel je dat ook of bedoel je gebruikt glas? Dat laatste snijdt rampzalig.
Hallo Lemen,

1) Inderdaad, zie foto ter verduidelijking. 2016-10-08 12.58.04.jpg
2) Ik het beide gebruikt, de zijkant waren geen rechthoekige glazen maar een schubmotief en daarom moest ik gebogen glazen snijden , was inderdaad moeilijk (met dit oud glas)maar na een …aantal stukken en brokken lukte het wel .
2016-10-12 09.33.01.jpg
Mvg,
Rudy
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Oj oj wat een ravage met die bomen. Hier enkele jaren geleden zo'n zware storm gehad, maar hier hangt elektra ook in palen, Daar waren er ook zat van afgeknapt, of een boom er overheen gevallen.
Elektra hing na maanden nog houtje touwtje het en der over de grond. Vooral net over de grens met Zweden was het een puinhoop.

't is eeuwen geleden dat ik glas gesneden, heb maar ik weet dat je een kunstwerk gemaakt hebt!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
In een van de vorige posten heb ik een systeem om de dakvensters te open gepost, maar na overweging met mijn … was dit niet mogelijk daar het ijzer te lang moest worden en Ik liep er regelmatig tegen en vond het dan ook te gevaarlijk(Lengte verschil tussen ons beide is te groot).
Dus ben ik beginnen klussen en dit is het geworden, eenvoudig en toch doeltreffend.
Mvg,
Rudy
2016-10-18 13.06.42.jpg
2016-10-18 13.07.11.jpg
2016-10-19 10.04.17.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.