Wegwerken houtworm gaatjes?

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Zijn er suggesties om een wormgaatjes in (onbehandeld) eiken enigszins weg te werken? Ik hoorde van iemand de tip om fijn zaagsel te mengen met houtlijm; iemand die daar bijvoorbeeld ervaring meet heeft?
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Wormgaatjes/losgekomen knoesten kun je heel goed (onzichtbaar) repareren met houtkit/gupamaker. http://www.meubelrestauratieshop.nl/contents/nl/d5_reparatieproducten_01.html
(ik heb van deze winkel de bovenste gekocht, die van 15,25.)
Ik heb toen een keuken tafel van noten hout gemaakt, en daar zaten ook wormgaten in. via wat zoeken op dit forum kwam ik uit op gupamaker.
Je zorgt dat je van hetzelfde hout het houtstof opvangt. (ik heb toen voor mijn tafel een nieuwe zak in mijn protool stofzuiger gedaan) Ik heb gelijk maar een potje vol opgevangen (door middel van schuren). Dit meng je dan met de gupamaker en dit smeer je in de wormgaten. Werkt perfect, het droogt mooi op, naderhand even schuren en je ziet de wormgaten bijna niet meer.
En met de knoesten geeft het helemaal een mooi effect.

succes ermee
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Wormgaatjes/losgekomen knoesten kun je heel goed (onzichtbaar) repareren met houtkit/gupamaker. http://www.meubelrestauratieshop.nl/contents/nl/d5_reparatieproducten_01.html
(ik heb van deze winkel de bovenste gekocht, die van 15,25.)
Ik heb toen een keuken tafel van noten hout gemaakt, en daar zaten ook wormgaten in. via wat zoeken op dit forum kwam ik uit op gupamaker.
Je zorgt dat je van hetzelfde hout het houtstof opvangt. (ik heb toen voor mijn tafel een nieuwe zak in mijn protool stofzuiger gedaan) Ik heb gelijk maar een potje vol opgevangen (door middel van schuren). Dit meng je dan met de gupamaker en dit smeer je in de wormgaten. Werkt perfect, het droogt mooi op, naderhand even schuren en je ziet de wormgaten bijna niet meer.
En met de knoesten geeft het helemaal een mooi effect.

succes ermee

Dank; dit lijkt me een prima oplossing !
Ga dit gelijk bestellen !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.