Appelhout potje met grepen eraan

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Super met die handgreepjes eraan.
Hoe heb je deze handgreepje gemaakt?
Ik zie dat het één geheel is.
Zou het kunnen dat de rand van de handgreepjes handmatig werd weggesneden met de beitel of lintzaag en daarna bij geschuurd?
Groetjes Didier Sirjacobs
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Super met die handgreepjes eraan.
Hoe heb je deze handgreepje gemaakt?
Ik zie dat het één geheel is.
Zou het kunnen dat de rand van de handgreepjes handmatig werd weggesneden met de beitel of lintzaag en daarna bij geschuurd?
Groetjes Didier Sirjacobs

Je bent half juist Jacob, of beter voor het merendeel juist, Ik ben die vraag van "hoe doe je dat” al meerdere keren gevraagd, daarom heb wat foto’s gemaakt om enkele stappen van hoe Ik het doe te laten zien.

Ik gebruik het vervormen van de bowls dat gebeurd terwijl ze drogen de meeste keren, een enkele keer laat Ik extra hout aan de rand voor dit.

Bowl flattened and marked out.jpg Bowl handles to be.jpg Bowl handle size after returning.jpg Bowl rim trimmed.jpg Bowl outside to be finish turned.jpg Bowl finish outside.jpg Bowl finished inside look.jpg

1 De binnenkant is gedraaid en bovenrand vlak gedraaid en de grootte en plaats van de handvatten is uitgelegd en gemerkt.

2 De dikte van de grootte van de handvatten ook aan de de buitenkant gemerkt.

3 Opnieuw gemerkt na dat de bowl opnieuw is gedraaid en rond gemaakt.

4 Het overtollige van de schaalrand gezaagd met de lintzaag en.

5 Nu kan de buitenkant finish gedraaid en dan afgewerkt worden, Schuren en schuren en polijsten en poetsen en Finish applied.

6 Buitenkant klaar.

7 Binnenkant klaar.
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie duidelijke uitleg Leo.
Ik vermoedde zo iets, maar dat nat draaien telkens had ik de link niet gelegd.
Bedankt voor de uitleg Leo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.