Mijn eerste houtdraaiwerkjes van onder het stof genomen

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Er zijn al heel wat draaiwerkjes te zien geweest van mij op deze forum en nu dacht ik eens:
Waarom zoek ik niet eens mijn eerste draaiwerkstukjes waarvan ik toen heel weinig gereedschap had en een heel basis draaibankje had?
Ik vind dit belangrijk om eens te tonen aan beginnende houtdraaiers.
Ik hoef me niet te schamen hoe mijn eerste werkjes toen waren. Door wilskracht raak je waar je moet zijn.
Aan ieder hobby is een begin en de keuze maak je zelf uit in hoe verre je wil geraken.

.P3290942.jpg
Potje is uit wilde treurwilg gedraaid met een afwerking SHELLAWAX
P3290938.jpgP3290939.jpgP3290940.jpg
Mini glaasje uit wilde treurwilg gedraaid met een afwerking SHELLAWAX
P3290943.jpg
Mini glaasje uit notelaar gedraaid met een afwerking SHELLAWAX
P3290946.jpg
Mini kegeltje uit wilde treurwilg gedraaid met een afwerking SHELLAWAX
P3290945.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Ja je eerste werkstukken bekijk je na wat jaren ervaring toch met andere ogen. Verhoudingen en vormen worden beter. Toch ziet dit er helemáál niet slecht uit. Ja vormgeving en wanddikte en schuren zijn niet volmaakt. Maar ja wie bij de eerste keer het perfecte werkstuk maakt kan meteen stoppen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Groot gelijk Wim. Ik sta er nu inderdaad helemaal anders over. Ik ben zeker heel kritischer geworden en kijk er naar uit om extremer te gaan werken.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.425
686
Emst
Als dit je eerste werkstukken zijn, vind ik het er goed uit zien.
Je kan ook zien dat je een heel eind verder bent.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.