uitbreiding raamscharnieren

sarco007

Nieuw lid
20 feb 2009
6
0
Hallo,
Wij beschikken over oerdegelijke, meer dan 40 jaar oude houten ramen die jammer genoeg alleen maar opendraaien, werkend op 3 doodsimpele scharniertjes. Mede omwille van veiligheidsoverwegingen willen we de ramen ook kunnen kippen om zo verluchting toe te laten. Is hierover (verbouw)info beschikbaar en waar kan ik het dan vinden? Is deze klus voor een niet geoefende maar bereidwillige dhzelver niet te hoog gegrepen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Erik
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Hallo Erik


Ik ben in het trotse bezit van een serie houtbewerkingsboeken van een Belgische technische school.(vierde druk 1981 )In deel 3 staat een opendraaiend en kippend raam in beschreven.Misschien dat je het boek nog ergens kan kopen :?: Het gaat om deel 3 `RAMEN`uit de serie Technologie houtbewerking geschreven en uitgegeven door J.Clarysse Oudenaardsesteenweg 261 8500 Kortrijk .Ik hoop dat je er wat aan heb,succes ermee ;)

Mvgr. Geurt


------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer---------------
 

sarco007

Nieuw lid
20 feb 2009
6
0
Geurt,

Hartelijk dank voor de tip. Ik haast me naar de bib; ik neem dat ze het boek voorhanden hebben!!
Vele groeten,

Erik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.