Hout genoeg

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Net terug van een bergwandelvakantie in Noord Italië (Trentino-Ledromeer).
Wat een ravage in de bergen. Er is van de winter daar veel sneeuw gevallen en
in het voorjaar is dat spul op bepaalde plaatsen met struiken, bomen en grond gaan schuiven.
Ook boomtoppen moesten het ontgelden. De bomen kunnen daar niet diep wortelen dus
kiepen ze gemakkelijk om en schuiven de helling af. Prachtige rechte stammen zijn erbij,
zo'n 50 - 70 jaar oud met fijne jaarringen. Het zijn niet alleen naaldbomen, ook bijvoorbeeld berken en beuken.

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Leuk stammetje, jammer dat je dat niet mee kan nemen.
Zag het wel op het nieuws dat het er flink heeft gespookt.
Niet altijd mooi weer in Italie, heb ik vorig jaar wel gemerkt toen ik in Italie was.
In het noorden regen, in Jesolo en Venetie mooi weer, verder naar het zuiden elke dag een regenbui, soms met onweer. Sicilie heet en droog.
Was bijna weer naar Italie gegaan dit jaar, ik vind het een fijn land, lekkere pasta's, capucino en ijs. Eigenlijk is alles daar lekker. Heb zelfs een stamcafetje in Montecatini, waar ik dikwijls ben geweest om 's avonds een biertje of iets anders te drinken.
Denk erover om volgend jaar maar eens terug te gaan, speciaal voor Toscane.
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.