Matthias Wandel The Pantorouter

coan

Nieuw lid
23 nov 2010
14
0
pantorouter.jpg










Iemand geintreseerd in de pantorouter tekeningen
hier zijn ze te downloaden
http://www.EDIT Link tijdelijk weggehaald en contact met Matthias Wandel opgenomen, de beheerder.
gegr cor
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ah ja. En je moet natuurlijk voorkomen dat Matthias geld verdient aan het werk dat hij erin steekt. Ik word er altijd redelijk pissig van als iemand eigen werk beschikbaar maakt tegen een redelijke vergoeding en anderen gaan dat dan "gratis" aanbieden.

Arthur
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
You may share these plans with your friends.
we zijn hier toch allemaal vriendjes . :lol:
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
joopvommen zei:
You may share these plans with your friends.
we zijn hier toch allemaal vriendjes . :lol:
En waar zie jij dat dan staan? DIt is een ontwerp van iemand die hier veel tijd en moeite heeft ingestoken. Hij vraagt er AMPER 18 dollar voor (= 14 euro).

Steun de man gewoon. Ik hoop dat Jaap dit in elk geval niet ondersteund.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik ben het ook met Sam eens, maar vind dat de imput van Coan opzich goed is door de site te delen. Maar copyright schenden moeten we niet promoten!

(ik vraag me wel af hoe dat zit met alle andere tekeningen in de betreffende topics)
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
SamPonette zei:
joopvommen zei:
You may share these plans with your friends.
we zijn hier toch allemaal vriendjes . :lol:
En waar zie jij dat dan staan? .
ik heb de plannen al een hele tijd en daar staat het vermeld , wel delen met vrienden , maar niet zomaar plaatsen op het internet .
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Interessante discussie, heb tijdelijk de link even weggehaald en Matthias Wandel een mailtje gestuurd. Als hij accoord is zet ik de link weer terug. Ik vind in alle postings wel iets van waarheid terug, maar kan me het meest vinden in de mening van Artharg. Laten we even afwachten wat de reactie is.

edit: Hij heeft inmiddels ook gereageerd: "No, you can only share with peopel you know in person. It specifically says in the plans not to upload them to the internet!"

Lijkt me helder en laten we ons er aan houden, het is een gewaardeerd collega houtbewerker!

jaap
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Dat klopt. Ik zag namelijk nergens op Woodgears.ca staan dat je die tekeningen met vrienden mocht delen, dus ik dacht dat het misschien op die andere site stond. Aangezien je daar alleen op komt na registratie heb ik me geregistreerd ja. En vervolgens kreeg ik pas vanochtend de bevestiging binnen, tegen die tijd vond ik het al niet interessant meer.

Mag ik trouwens vragen waarom je het nodig vindt om dit te posten? Niet dat ik het een probleem vind hoor, anders had ik wel een andere gebruikersnaam gekozen. Maar ik vind het een beetje vreemde aktie, vraag me af wat je ermee wilde bereiken?

Arthur
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
ArtHarg zei:
Ah ja. En je moet natuurlijk voorkomen dat Matthias geld verdient aan het werk dat hij erin steekt. Ik word er altijd redelijk pissig van als iemand eigen werk beschikbaar maakt tegen een redelijke vergoeding en anderen gaan dat dan "gratis" aanbieden.

Arthur

Tuurlijk heb je helemaal gelijk, maar dit is nu eenmaal inherent aan het internet geworden.
Dit geld ook voor muziek en films, die downloaden we allemaal maar al te graag (ik maak me hier ook wel eens schuldig aan) terwijl ik uit eigen ervaring weet hoeveel tijd, geld en energie het kost om een cd te maken...
Heb er trouwens nooit geen moeite mee gehad dat onze cd's te downloaden zijn, het was niet mijn broodwinning en de kosten kregen we door verkoop en optredens wel terug.

Jaap heeft prima gehandeld door contact met Matthias op te nemen en de link te verwijderen.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
ArtHarg zei:
Mag ik trouwens vragen waarom je het nodig vindt om dit te posten?
het was plagerig bedoelt vandaar het knipoogje .
pissig zijn over het linkje , maar toch wel even nieuwsgierig zijn .
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik denk niet dat de link hier met slechte bedoelingen was geplaatst, maar ik vond het niet erg gepast.
Ik heb zelf al plannen van Mathias gekocht, en dit met plezier uit waardering voor al zijn werk.
hij verdiend zijn brood daarmee en je kan niet zeggen dat het een kwestie van prijs is, want ze zijn redelijk goedkoop.
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Hij verdient er zijn brood niet mee, het is meer een bijverdienste.
Van beroep ontwikkelt hij software.
Dat heb ik volgens mij eens gelezen.

En over het gratis weg geven: Als je de tekeningen met vrienden mag delen dan is het dus niet de bedoeling om ze op een website te zetten waar iedereen, ook zonder account op kan komen. ;)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Haye Galama zei:
Hij verdient er zijn brood niet mee, het is meer een bijverdienste.
Van beroep ontwikkelt hij software.
Dat heb ik volgens mij eens gelezen.
Vroeger was dat zo, maar nu doet hij dit voltijds en is het zijn enige bron van inkomsten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.