Festo accu repareren

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Houtbewerkers,

Na vele jaren trouwe dienst heeft één van de NiCd accus van mijn festo de geest gegeven. Ik heb het ding opengeschroefd en het lijkt me wel mogelijk zelf met NiCd cellen (te koop via Conrad bijv.) zelf een nieuw accupack te maken, maar er zit een temperatuursensor oid in. Is deze ook zelf te vervangen (c.q. over te zetten naar een nieuwe accupack)? Alle tips zijn welkom.

Met vriendelijke groet,

Hans
 

Hemmo van der Zaan

Actieve deelnemer
28 feb 2012
47
0
Hans, een leuke vraag die aansluit bij mijn hoofdprofessie,elektro(nica) reparateur, al ruim 25 jaar.
Daarin heb ik voor een parketbedrijf veel Festo machines gerepareerd. Mijn advies is in eerste instantie bij Festo te proberen een nieuw accu-pack te bestellen op type-en serienr.van de machine.Als dat niet meer leverbaar is in elk geval geen enkele cel vervangen, dan blijf je aan de gang. Altijd de complete set vervangen, nooit een lager vermogen nemen, hoger is geen probleem. Uit ervaring wil ik adviseren in elk geval geen Voltcraft accu's van Conrad te nemen.
Neem altijd losse cellen met soldeerlipjes aan + en - pool, dat is de enige manier omze veilig aan elkaar te solderen. Ga je direct op de cellen solderen dan is ontploffingsgevaar echt niet uit te sluiten. Daar heb ik genoeg ellende van gezien.
Via bijv. de webshop van ASWO kun je voor een nette prijs de juiste accu'sbestellen (ik meen iets van E-shop ). Eventueel via Onderdelenhuis Het Anker In Dronten (0321-315489), indertijd door mijzelf opgericht.
Vraag naar Jeroen. Verder kun je ook proberen via een onderdelenshop van Europart in de buurt.
Bij zelfbouw altijd de temperatuursensor overzetten,niet te warm stoken, anders werkt niets meer.
Succes, Hemmo
 

danuwa

Nieuw lid
26 apr 2012
3
0
hi hans,
de accu's van mijn festool geven onlangs ook de geest, €106,00 van festool ( per stuk) heb ze online bij
www.replacedirect.nl besteld. €60, PER TWEE en de volgende dag in huis !!!
gr. henk
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Jan, Hemmo en Henk,

Hartelijk dank voor jullie tips, en ik kende replacedirect al van de laptop accu's. Voor zestig euro per paar kun je volgens mij niet gaan solderen...

Hartelijke groet,

Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.