hoeveel Watt is jouw zaagtafel

Manus

Actieve deelnemer
5 jan 2012
29
0
Wat denken jullie van 1500 watt voor zaagtafel? Enkele weken geleden ook een onderwerp als dit geplaatst en wat reacties gekregen(waarvoor dank). Maar ik ben er nog altijd niet uit. Ik kan een Makita bestellen maar vind het een beetje een risico. Ik heb zo’n MLT100X nog nooit in ’t echt gezien. En ja…eenmaal besteld en geleverd kan je niet meer terug! Hoeveel Watt heeft jouw machine en is dat voldoende? Het is natuurlijk afhankelijk wat je ermee wilt doen, maar 5x7 schulpen moet toch wel kunnen.
Groet

Herman
 

tuoh

Oud hout
Om vlot te schulpen is 1500W niks, daar raak je hoogstens vlot mee door een plank van 30mm dikte.
Verwacht van dergelijke machines geen prestaties die je enkel kan halen op een zaagmachine met een motor van 5pk of meer.

Occasioneel ga je in twee of drie passen wel door een stuk van 65mm geraken, maar dit is geen bewerking om alle dagen te herhalen. Daar zijn die machines ook niet voor bedoeld. Het zijn afwerkzagen voor de bouw, een strook plaatmateriaal zagen, een deuromlijsting smaller zagen, etc. dat zijn de prioritaire bewerkingen voor dergelijke machines.
Wil je met massief aan de gang dan heb je wat anders nodig.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.