Welke (budget) apparaten zou ik moeten kopen?

Daikath

Nieuw lid
11 apr 2012
3
0
Hallo,

Ik heb voor mezelf nooit echt serieus met hout gewerkt. Maar ik heb een kleine passie waarvoor ik het zeker nodig ga hebben.

Als enthousiaste gamer ben ik er recent achtergekomen dat het redelijk simpel is om je eigen controller voor je spel-systeem te maken, ik heb alles inmiddels opgelost behalve het maken van een aantrekkelijke behuizing waarvoor hout nog steeds het beste materiaal is.

Ik heb een kleine boor nodig om dus gaten in hout of plexiglas te snijden en die gaten mooi af te werken. Daar bedoel ik dit mee.

back2.jpg


Het gat wat er helemaal doorheen zit is 30mm in diamter met de andere, mooi afgewerkte gaten op 33mm.

Om een goede budget boor te vinden, waar ik toch nog alles wat ik moet doen mee te kunnen heb ik deze boor gevonden. (klikken op het plaatje linkt naar de web pagine waar die te koop staat)



De Combitool 160 Watt behoort tot de Power New Style lijn van Ferm. Dit artikel word geleverd inclusief Flexibele as, Standaard Spansleutel, 40 Accessoires en Opbergkoffer. De Combitool 160 Watt heeft onderstaande eigenschappen; 40 accessoires. Compacte machine. Inclusief flexibele as & statief. Variabele snelheidsregeling. 160 Watt motor. Spindelblokkering. Variabele snelheidsregeling.

Zou ik die standaard kunnen gebruiken of heb ik de extra set accessoires nodig?

Ik twijfel nog omdat ik wel accessoires zie om mee te slijpen, maar niet gelijk accessoires waarmee ik zou kunnen boren heb ik het idee.

Ik heb nog wel meer vragen maar zou al dankbaar wezen als ik dit beantwoord kan krijgen :). Heb nog niet eerder met hout gewerkt maar wil wel een mooi afgewerkt kastje kunnen maken.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik denk niet dat je gaten van 30mm kan boren met deze "dremel".Daarnaast heb je nog andere apparaten nodig om het hout op maat te maken

Mijn advies : Zoek een houtbewerker die zo'n kastje voor je wil maken !! Met de tijd die je gespaard kan je lekker "gamen"
 

Daikath

Nieuw lid
11 apr 2012
3
0
Ookal is het voor 1 klein doel, ipv van meer hout bewerking vind ik het alsnog leuk om het helemaal zelf te maken en dat ook te kunnen zeggen. Ookal kost me het tijd om te leren ;).

Maar u zegt dat die specifieke dremel niet geschikt is om die gaten te kunnen boren. Dank u voor het advies.


Om het hout op maat te kunnen zagen, had ik er deze decoupeerzaag voor in gedachten. Zou dit voldoende zijn of denk ik er nog steeds veels te ligt over?
 
D

Dulcimer

Guest
't Gaat wel met zo'n namaak dremel, maar dan moet je eerst met een passer de cirkel tekenen; dan uitboren en met de schuurpapierasccesoires de cirkel rond maken tot aan de lijnen van de passer. Op de foto echter lijkt 't alsof het gat bovenaan meer diameters heeft dan onderin; dan gaat 't ook met een dremel moeilijk; je kunt moeilijk de diameter van het bovenste deel constant krijgen.
Succes,
Frans
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik denk dat een speedboor de oplossing is.eerst met de 30 een stukje voorboren. Dan de rand erin met de 33 dan weer terug naar de 30 en uitboren.Dit kan je het beste met een kolomboor doen. Of met een handboor machine. Wel een paar keer oefenen. Waar je deze speedboren koopt weet ik niet, even www' en
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Wat je op de foto ziet, dat metalen gereedschapje aan de linker kant, dat heet een frees en als ik zo naar het hout kijk is het gemaakt met een freesmachine en niet met een boor.

Het grootste probleem als je met de Ferm gaat werken die je ook geplaatst hebt is dat het niet zo makkelijk is om die mooie ronde randjes te maken. De kans ik groot dat je een ovaal gaat krijgen en niet rond.

Als je daar weer wat overheen doet, dan valt dat niet op en is het niet zo erg. Dan heb je geeneens een Ferm nodig, dat zou je in principe gewoon met de hand en een schuurpapiertje kunnen doen. (dat geeft overigens ook een betere kans op een mooi rond gat :) )

Aldus, boormachine bij iemand lenen, 30mm vlinderboortje / speedboor kopen (elke bouwmarkt heeft die) gaten boren en daarna met de hand schuren totdat je die mooie ronding hebt zou mijn idee zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.