Festool Stofzuigers

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hallo,

Aangezien ik met de Festool invalzaag op locatie nogal wat rommel maak en een hekel heb aan vegen, en dan dat er nog overal stof ligt, wil ik een stofzuiger kopen.

Nu zit ik dus aan een lastige keuze namelijk:

De Mini 10 liter
De Midi 15 liter
CTL 26 (waterstofzuiger)

Hij zal eventueel ook thuis gebruikt gaan worden, maar word ook meegenomen om te klussen.

Welke keuze zouden jullie maken en waarom, ikzelf zit te denken aan de Midi, maar ben er nog niet uit.
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Hoi stefan,

Als je de stofzuiger alleen gaat gebruiken icm 'kleine'
machines,zoals de ts55, of1010 en schuurmachines,
dan zou ik je willen adviseren om voor de midi te gaan.
zelf heb ik de ctl26, en los van dat het een hele goede
stofzuiger is, is ie wel een beetje te groot en lomp om
mee te nemen op locatie. Ook is het overkill qua capaciteit
voor de lichtere machines. Als je hem ook wilt gaan gebruiken
bv een zaagtafel, grotere feesmachine(of1400/2200) of kapex
afkortzaag op aan te sluiten, dan zou ik voor de ctl 26/36 gaan.
Deze machines accepteren ook de d36 slang, en icm de ctl26,
Heb je hiermee een aanzienlijk betere afzuiging.

Momenteel ben ik ook op zoek naareen goede 2e hands midi om
mee te nemen op locatie.. Vanwege mijn ervaring met de ctl26.
Met een 3/4 gevulde zak, weegt deze dieplood!! De ctl26 gaat
zijn plaats dan vinden onder de precisio cs70 in de werkplaats,
en zal daar alleen nog wegkomen om geleegd te worden.

Succes met het vinden van de voor jou geschikte stofzuiger!

Gr rick
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Je zin is nog niet af :mrgreen:

Ik wil inderdaad de stofzuiger gaan gebruiken voor zaagwerk, freeswerk en schuurwerk, schaven (dat is de bedoeling, beetje bij beetje weer een groen monstertje erbij kopen hé), er komen geen stationair machine's aan te hangen, (die hoop ik ooit nog eens te kunnen aanschaffen)
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Oja, de midi is ook te voorzien van een waterfilter,
en ook te gebruiken als waterstofzuiger..
Tevens zou ik de stofzuigset in systainer erbij kopen,
erg prettig om mee te nemen(licht) en heel fijn
om je werkplek mee te kunnen schoonmaken na (of tijdens)
het werk!
http://www.festool.nl/Products/Accessoi ... -K-RS-Plus

Gr rick
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ze kunnen allemaal water stofzuigen, dat had ik nog niet gezien.
Dan word de keuze vrij makkelijk denk ik, CTL Midi vanwege de net iets grotere inhoud en tja die paar euro meer maakt ook niet uit, nog steeds handig om mee te nemen niet te groot niet te klein.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb de MINI indertijd aangeschaft. Die had ik ook al in Holland en ik was er dik tevreden mee. Bij aanschaf in Amerika heb ik die reinigingset er ook bij besteld. Daar ga je veel plezier aan beleven.
De overweging om voor de MINI te gaan was simpel. Ik wilde een zo klein mogelijk model wegens de ruimte in Holland. Kwa capaciteit bleek de stofzuiger ruim voldoende voor m'n klussen. Dat er wel eens wat verstopt raakt neem ik op de koop toe. Dat is simpel te verhelpen. En met de zelfgebouwde cyclone erop gaan de stofzakken een stuk langer mee.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Aangezien ik zat te twijfelen tussen de MINI en de CTL 26 is het de Midi geworden met reinigingsset, waarom ? omdat het een leuke aanbieding was incl 5 extra stofzakken en maar een paar euro duurder :mrgreen:

De midi lijkt mij nog erg praktisch kwa vervoer en de net iets grotere inhoud.

Ik hoop dat de stofzuiger volgende week ergens binnen is
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Tada !!

IMG_20120420_211138.jpg


Morgen eens effe testen haha
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
RvB zei:
Oja, de midi is ook te voorzien van een waterfilter,
en ook te gebruiken als waterstofzuiger..
Tevens zou ik de stofzuigset in systainer erbij kopen,
erg prettig om mee te nemen(licht) en heel fijn
om je werkplek mee te kunnen schoonmaken na (of tijdens)
het werk!
http://www.festool.nl/Products/Accessoi ... -K-RS-Plus

Gr rick

Voor Stefan maakt het niet meer uit zo te zien (mooie aankoop trouwens!).
Maar die stofzuigset vond ik zelf wel tegenvallen. Als je een oude stofzuiger hebt die je afdankt met de Festool zuiger, kan je die stang beter gebruiken dan die gammele plastic buizen die Festool levert in die set. Dat is in mijn ogen echt geen fluit waard.

Ik heb zelf dus een CTL26 met die set, maar gebruik vaak de buis van een siemens stofzuiger die er perfect oppast en niet flink doorbuigt en fragiel aanvoelt.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Okke, Ja is een leuke aankoop :)

De stofzuigerset en 5 extra stofzakken zaten er eigenlijk gratis bij, was evenduur als de stofzuiger op festool.nl kwa prijs.
Prijs van de stofzuiger is dus wel hetzelfde maar hier zat dat er extra bij.

Ik heb hem net effe in eklaar gezet, vind het toch goed stevig aanvoelen eigenlijk buigt vrijwel niet door, mischien hebben ze hem verbeterd ?
Al is het wel makkelijk dat je het uit elkaar kan halen natuurlijk :mrgreen:

Ach mocht het kapot zijn weet ik welke goedkopen stofzuiger steel ik moet pakken hé :D

In ieder geval bedankt voor de tip/weetje, altijd handig om te onthouden hé.

Gr Stefan
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ik heb hem besteld bij toolnation, snelle levering, alhoewel zat pasen ertussen vandaar iets langer.

Gr Stefan
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Hoi Stefan,

Gefeliciteerd met je aankoop! Ikzelf ga hem ook eerdaags bestellen.. Moest eerst weer ff sparen :D..
Die stofzuigset is top! Het klopt wel dat die stelen met de tijd iets speling krijgen, maargoed, ik heb er geen
problemen mee.. hij is licht en doordat hij past in een sys1, neem ik em altijd mee.. Ik heb ook de D36 Tradesman cleaningset met d36 slang. Dit zijn mooie rvs buizen met een normaal tapijtmondstuk. Maar die komt in een sys5, en die d36 slang ben ik altijd mee aan het worstelen.. vandaar dat ik de kunstof set zo top vind, die is lekker handzaam..

Je zult heel blij zijn met je aankoop, dat kan ik je verzekeren.. Er zullen nog veel meer Festool aankopen volgen :p

Gr Rick
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Heb al wat eerdere festool aankopen gehad haha, dus er zullen er stiekem nog wel wat volgen :mrgreen:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.