Bosch PTS 10 met onderstel voor maar 367 euro gekocht

marknuijten

Nieuw lid
25 jun 2010
8
0
Het leek me toch een mooie tip die ik niet voor me wilde houden. Omdat ik veel heb gelezen over de zaagtagel van Bosch, instapmodel PST 10 (met onderstel) was ik al tijdje aan het twijfelen of ik dat zou willen kopen. Zoals velen zaag ik niet dagelijks (laat staan wekelijks) maar wil ik wel een tafel met langsgeleiding en een mee-bewegend tafeldeel. Die bosch is prima daarvoor lijkt me zo, er zijn wat opmerkingen over de motor gemaakt maar goed.

Nu heb ik dat ding bij Hornbach zien staan voor 449 euro (daarmee een van duurste die ze hebben staan). Ik dacht; dat is best veel geld. Nu heeft de Hornbach een 'laagste prijs garantie' en dacht ik, hey daar kan ik wellicht een voordeel uit halen.

Nu heb ik even zitten googlen in vind je de zaagtafel (let op: met onderstel!) op internet voor 407,92 incl. btw. (dat is dus al heel scherp) bij een serieuze webwinkel (Q-shops lid). Maar Hornbach trekt er nog een keer 10% vanaf. En je raad het al: dat is gelukt :). De prijs is dan opeens 371,63 incl. btw.

Dus dat is een mooie meevaller in deze econmisch krappe tijden :D Doe er je voordeel mee.



als bewijs nog even de kassabon van vanmiddag. NEE, ik werk niet bij Hornbach en probeer echt geen reclame te maken. Het viel me op dat veel mensen deze tafel aan het bekijken zijn of hebben, vandaar.

Attached files
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Je moet bij deze zaagtafel om de zoveel tijd de koolborstels even eruit halen omdat anders deze vast gaat zitten door de stof.(veren van de koolbostels raken dicht daardoor werkt de veer niet meer met gevolg kortsluiting in de motor. schade is aanzienelijk. gezien de helft van de binnen werk vervangen moet worden gezien de motor uit elkaar klapt!!)

Door de bouwijze van de machine zuigt de motor stof aan.

Houd deze goed schoon en proper.

Scheelt een hoop ellende!!!

De stofafzuiging van de machine is ook zeer onder de maat.
Ook met een hele sterke afzuiging!

Heb zelf de GTS10 gehad en ben er blij mee dat ik deze niet meer heb.
 
D

Dulcimer

Guest
Ik heb al vaker bij de praxis, gamma, multimate etc. gekeken naar de Bosch PTS, ik koop bijna alles van Bosch( groen; ik ben maar amateur); vaak tevreden erover, soms teleurgesteld ( de bovenfrezen bijvoorbeeld). Wat is 'n beter alternatief voor de Bosch PTS?
Groet,
Frans
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ben bang dat je dan op de duurdere segmenten uitkomt.

Metabo of de Festool.
En dan bedoel ik meer de trekzaag en anders zit je al meteen op 380V

Gezien dewalt/makita en nog andere dezelfde model hebben als de PTS.
(andere kleur en andere merknaam)

Ik heb de zaag toentertijd laten reparen en die man zei ook al. Dat de motor op deze manier de stof aanzoog.
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Ooit bij een verbouwing bij mezelf een nieuwe PTS10 geleend van een vriend van mij die helaas bij een inbraak werd gestolen. Was er nooit erg tevreden mee maar toen voor mijn vriend na overleg (hij zaagde ook niet zo veel) maar weer een nieuwe gekocht voor hem. Daar heeft hij nu nog spijt van :) (lees, ook hij was niet echt tevreden met de zaag)

Stofafzuiging is beroerd, bij allebij (zowel de geleende als de nieuwe) was na korte tijd de beveiliging kapot (je kon de zaag gebruiken terwijl je slechts 1 knop indrukte) en als ik een plintje in verstek zaagde was dat vaak niet haaks.

Voor diegenen die in de toekomst ook over een PTS 10 nadenken:

In dezelfde prijsklasse zal het lastig zijn maar ik denk dat er in ieder geval een alternatief is. Evolution Rage 3 of de 3 DB.

Ik weet dat deze winkel ze verkoopt: http://www.freessjabloon.nl/Evolution (dat is mijn favoriete gereedschapwinkel, goeie ervaringen mee. Ze zijn net live met een nieuwe website, www.gereedschappro.nl maar daar staan op dit moment nog niet alle producten op dus ook niet de evolution zagen)

Ik heb de zaag zelf niet maar wel een kennis van mij en die is er in ieder geval tevreden mee. Als ik zoek op google, naar evolution rage 3 review" dan zijn in ieder geval de eerste 4 reviews zeer lovend over de evolution zagen.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
beetje triest voor mark al die negatieve reacties, en hij bedoelt het nog wel zo goed :)

In ieder geval bedankt voor de tip (Mark) en van de rest natuurlijk ook :D
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
nachtwacht zei:
...
was na korte tijd de beveiliging kapot (je kon de zaag gebruiken terwijl je slechts 1 knop indrukte) ...
??? De PTS 10 is een tafelzaag, ik denk dat je twee verschillende machines door elkaar haalt.

Maar over de PTS 10 is hier al het een en ander geschreven. Ik vind het voor zijn geld een aardige machine die bepaalde tekortkomingen heeft waar mee te leven valt.
 
D

Dulcimer

Guest
Inderdaad ik vind dit ook sneu; alhoewel de Bosch er degelijk uitziet. Enfin, met de tip van Primera om de koolborstels schoon te houden hoop ik dat je er lang plezier van hebt. In deze prijsklasse lijkt 't mij toch een mooie machine en ondanks de negatieve reacties blijf ik overwegen er een aan te schaffen; Festool is voor mij te hoog gegrepen.
Frans
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
coko zei:
nachtwacht zei:
...
was na korte tijd de beveiliging kapot (je kon de zaag gebruiken terwijl je slechts 1 knop indrukte) ...
??? De PTS 10 is een tafelzaag, ik denk dat je twee verschillende machines door elkaar haalt.

Ai Ai... ja, mijn excuses, ik zit te brabbelen over een PCM 8 :oops:

Heb geen ervaring met de PTS10 maar als ik het zo zie dan lijkt het mij dat je geen verkeerde koop hebt gedaan voor dat geld.

Nogmaals excuses, en succes met de zaag.
 

marknuijten

Nieuw lid
25 jun 2010
8
0
Goed om te zien dat 60% van de reacties helemaal niet over de startpost gaan (die van mij dus), dus dat gaat lekker op dit forum.

Ik krijg soms wel het idee dat de reactiegevers zelf niet in het bezit zijn van deze machine en dat er veel nagepraat wordt, ook op andere fora (alsof een machine van deze prijsklasse bij voorbaat minderwaardig is?), je kunt wel appels en peren vergelijken maar ja, niet iedereen heeft zin of het geld voor een complete Festool uitrusting (hoewel die geen zaagtafels maken ;-) ).

Ik heb veel ervaring met professionele precisie zaagtafels in grote werkplaatsen en deze kan zich prima meten als je de prijs en marktpositie in acht neemt. Als je snapt hoe je e.e.a. goed kalibreert heb je een zuivere haakse en precieze machine voor hobby gebruik. HIj zaagt echt prima en de geleiding en stevigheid (zeker met het onderstel) ga je nergens anders vinden in deze (prijs)klasse.

Wat de afzuiging betreft; bij Bosch zitten ze ook niet stil, het binnenwerk is al eens gewijzigd, het kan nog beter maar het stof kan door een veel grotere kap niet zomaar bij de motor komen. Ik zit nog even te puzzelen, maar het lijkt zinvol een extra plaatje te plaatsen zodat het zaagsel minder dwarrelt in de behuizing.

enneh, een beetje vakman onderhoudt zijn machine gewoon goed, de tip van de koolborstels is natuurlijk heel handig en kleine moeite. Met de garantie van 2 jaar zit je ook wel even goed.

I rest my case. Gewoon kopen die handel als je budget niet ongelimiteerd is en je wel toe bent aan een upgrade van je schuuruitrusting.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Erg jammer dat er gelijk weer gezeurd moet worden over de zg motorproblemen met deze machines, iemand heeft een slechte ervaring en die komt bij elke posting over deze machines weer naar voren. Ik werk bedrijfsmatig met zijn blauwe broer (GTS10) en al 3 jaar naar volle tevredenheid.

Alle waar naar zijn geld, en die tip van de topic-starter vind ik zeer zinvol voor mensen de van plan zijn deze tafel aan te schaffen.

groeten,
Patrick
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
marknuijten zei:
Goed om te zien dat 60% van de reacties helemaal niet over de startpost gaan (die van mij dus), dus dat gaat lekker op dit forum.

Ik krijg soms wel het idee dat de reactiegevers zelf niet in het bezit zijn van deze machine en dat er veel nagepraat wordt, ook op andere fora (alsof een machine van deze prijsklasse bij voorbaat minderwaardig is?), je kunt wel appels en peren vergelijken maar ja, niet iedereen heeft zin of het geld voor een complete Festool uitrusting (hoewel die geen zaagtafels maken ;-) )...

Haha, welkom op woodworking.nl , topics gaan hier soms een eigen leven leiden ;) .

In het verleden heb ik hier ooit mijn review over de PTS 10 geplaatst, grootste minpunten vind ik de stofafzuiging en de nauwkeurigheid, het laatste is op te lossen door alles goed na te meten. Kost wat extra tijd, tja...
Over de motor heb ik nog niks te klagen, doet het nog altijd.
Ik denk dat je een goede deal gemaakt hebt, veel plezier ermee!!!
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
367 euro gekocht

@marknuijten:

Even ter jouw info, Festool maakt wel degelijk zaagtafels.. De types CS 50 precisio, CS 70 precisio zijn zelfs
zaagtafels met een zeer vernuftig systeem om ook te kunnen afkorten dmv een trekgeleiding.
Verder is er ook nog het CMS systeem, deze biedt de mogelijkheid om een invalzaag, types TS55 of TS75 (er bestaan ook basissen voor oudere modellen zaagmachines) te monteren in een onderstel.
Deze zijn zeer mobiel, multifunctioneel en dus relatief goedkoop..

Gr rick
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Re: 367 euro gekocht

RvB zei:
@marknuijten:

Even ter jouw info, Festool maakt wel degelijk zaagtafels.. De types CS 50 precisio, CS 70 precisio zijn zelfs
zaagtafels met een zeer vernuftig systeem om ook te kunnen afkorten dmv een trekgeleiding.

Even ter INFO, deze zijn maar (minimaal) 5x zo duur,
In vergelijking met de boven genoemde Bosch.

Je gaat die Festools toch ook niet met een Altendorf formaatzaag vergelijken ???
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
en je kan het ombouwen tot zoiets he ;) :

crosscut-sled-on-bosh-tablesaw.jpg
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Re: 367 euro gekocht

designer-john zei:
RvB zei:
@marknuijten:

Even ter jouw info, Festool maakt wel degelijk zaagtafels.. De types CS 50 precisio, CS 70 precisio zijn zelfs
zaagtafels met een zeer vernuftig systeem om ook te kunnen afkorten dmv een trekgeleiding.

Even ter INFO, deze zijn maar (minimaal) 5x zo duur,
In vergelijking met de boven genoemde Bosch.

Je gaat die Festools toch ook niet met een Altendorf formaatzaag vergelijken ???

Als je goed leest, zeg ik dat ook helemaal niet.. Ik zeg alleen dat Festool
ook zaagtafels maakt..
Festool is duur, daar heb je gelijk in.. Helemaal naast een pts 10..
Maar alles heeft een prijs kwaliteit verhouding.. En daarnaast, denk ik
dat op bv marktplaats prima 2ehands festool zaagtafels te vinden zijn.
De cs50 staat er zelf soms voor tussen de 400 en 600.. En de cs70 vanaf 6/700

Evengoed gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat je er veel zaagplezier aan kunt
beleven.. !!

Gr rick
 

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Hornbach houdt inderdaad woord bij de laagste prijs garantie en doet daar absoluut niet moeilijk over.
Heb zelf op deze manier al meerdere zaken aangeschaft bij Hornbach.

Gewoon even een kwartiertje googlen levert heel snel een leuke besparing op.

Let op!!!!! deze actie geldt niet voor de koffiecorner aldaar :-(
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.