Systainers of soortgelijke kisten

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Hoi,

Nu ik ook wat beter gereedschap heb, zit dat in systainers. Ik vind het een handig systeem, en beter dan een standaard koffer. Bij Bauhaus in Duitsland heb ik een aantal kisten gekocht die hetzelfde formaat hebben, die staan samen met een dubbele grootte op een rolwagentje. Zie p.102 van deze PDF

In die grijze kisten heb ik los spul voor elektra en ander installatiewerk zitten. Maar ook m'n ander gereedschap zou ik graag in dit soort kisten willen opslaan, zodat bij de schuurmachine bijvoorbeeld ook meteen al het schuurpapier kan. De kisten beschermen tegen stof en zijn makkelijk mee te nemen.

De originele Festool systainers zijn echter nogal kostbaar. Bovendien staat er zijn ze grijsgroen en dat past niet bij m'n gereedschap :). Nu zag ik een keer in een ziekenhuis dat daar ook systainers gebruikt worden. Zijn deze ook voor particulieren te koop? Zijn er andere slimme oplossingen? Kent iemand die grijze "Magnus system" kisten in NL te koop?

b.v.d.
Bijtel

Attached files
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Bedankt voor de reacties. Die site kofferfunshop kende ik nog niet.

Even gekeken: koffer met inzet voor een Fein multimaster: 62 euro, koffer met inzet voor haakse slijper: 52 euro. Dat is gewoon teveel.

De vraag is dus eigenlijk: zijn er goedkopere alternatieven?
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
http://www.gereedschappro.nl/

Dan links bij categorieen voor systainers kiezen. Als ik me niet vergis zit een Fein in een systainer 2 die daar te koop is voor 35 euro. Een inlay kost volgens mij minder dan 10 euro... weet niet of ze die bij gereedschappro ook hebben maar dan ben je in ieder geval rond de 45 euro klaar.

Denk niet dat je het goedkoper gaat vinden. De systainers worden allemaal (in licentie) gemaakt door Tanos dus het ontloopt elkaar allemaal niet zo heel veel.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Goedkopere alternatieven: de klassieke Euro magazijnbak van bijvoorbeeld schaefer-shop.be

als voorbeeld lichte euro-bakken met scharnierend deksel
400*300*220 14.60/st
600*400*220 20.95/st
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Bijtel zei:
De systainer 2 is bij gereedschappro volgens de site 60 euro.

Aha. Ja, de classic systainer, de nieuwe T-Loc is echter wel 35 Euro. Wist niet dat je graag een classic wilde hebben, zelf zou ik persoonlijk voor de nieuwe T-Loc gaan omdat die compatible zijn met oude classic.

Ik had zelf ook nog naar die Shaefer kisten gekeken. Zien er ook leuk uit. Grootste nadelen zou ik vinden dat je ze niet aan elkaar kan klikken voor zover ik heb gezien en dat je ze met 2 handen moet tillen omdat de handvaten aan de zijkant zitten. Wel erg mooi om mee op te ruimen in de schuur of iets dergelijks.
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
ik gebruik de koppelfunctie heel veel.. maar, moet ik wel zeggen dat ik alleen maar T-locs in gebruik heb.. ( slecht een stuk of 20) en met T-locs gaat het koppelen een stuk makkelijker.. standaard heb ik bv een bit en boren systainer gekoppeld aan een systainer met makita LXT schroefboor en slagschroevendraaier, een frezensystainer aan de OF1010 freesmachine systainer en een schuurpapier systainer aan de DTS400 systainer.

heel handig, alles bij elkaar.. er zijn diverse uitvoeringen ook met een dekselvak systainer bv voor een Fein MM, decoupeerzaag noem maar op..

veel plezier met het uitvogelen wat voor jou het beste voegt, maar mijn aanbeveling zal zijn, ga voor de T-loc systainers!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.