gereedschapsmerken

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
beste forummers,

ik weet zelf niet erg veel van gereedschapsmerken af,

er zijn wel veel verschillende merken.

ik weet bijvoorbeeld dat ferm en einhell slechte merken zijn, en dan gude alleen goed is in luchtdrukgereedschap.

mijn vraag aan jullie is wat nou eigenlijk goede en slechte merken zijn?

komen de merken JET en TOOLMAX jullie bekend voor?

zijn deze merken goed?

VG, stephan
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Jet is een redelijk tot goed merk.
Toolmax is mindere kwaliteit.

Maar goede merken is ook persoons afhankelijk
En over welke machines we het hebben. Hebben we het over zagen,frezen en schroeven.
Dan wordt het bij mij festool, festool/makita/dewalt, makita/festool/metabo


Makita
Festool
Hilti
Metabo zijn goede merken

Bosch
dewalt
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er zijn nog vele andere zeer goede merken. Vele hiervan zijn zeer specialitisch. De hiervoor genoemde merken zijn algemeen verkrijgbaar. Laatst zocht ik een handcircelzaag die 23cm moest kunnen zagen. Deze gevonden bij mafel. Nadeel 66kg en te bedienen door 2 personen. Dit even terzijde.
Wat ik wil zeggen dat het niet een wit zwart verhaal is. Voor iemand die een keer een machine gebruikt kan iets simpels prima zijn. Gebruik je iets vaak kan kan zo'n eenvoudig (goedkoop)stuk gereedschap een ergernis worden.
Maar dit forum is hiervoor de oplossing. Geef aan wat je wilt en welke machine je hiervoor wilt gebruiken.
Er komen dan vaak meerdere reacties op je vraag.
 

Kwibus

Nieuw lid
6 okt 2011
23
0
Vraag tussendoor, als het mag.

Is het merk Jet een fabrieksnaam of een handelsnaam?
Niets ten nadele van..., ben ooit eens bij VDH geweest en het lijkt mij prima gereedschap.

Jan
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Op zich een makkelijke vraag, echter valt het nauwelijks in merken te verdelen. Zo heb ik bv een "dremel" van Ferm die al ruim 8 jaar zijn werk gedaan heeft. Voor een machine van iets van 25 euro leek me dat redelijk. Machine voldeed aan mijn verwachtingen dus voor mij is dit een goede machine geweest. Wanneer mensen dagelijks met een dergelijke machine moeten werken is het een ander verhaal.

Dit komt redelijk overeen met het antwoord van Wim. Kijk wat je wil gaan aanschaffen en verdiep je goed in alle mogelijkheden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er is niks mis met de meeste machines van Jet. Heb er zelf 2 draaibanken van en een vierkantegatenboor.
Werken naar behoren. Ik heb ook Jet verkocht en de machines(lintzaagje en tafelcirkelzaag) in de goedkope prijsklassen kunnen me niet bekoren. De zwaardere gietijzeren modelen wel. Heb zelf een Jet 1442 (zou nu voor een zwaardere met freq.reg. kiezen) Twee maanden geleden, na vier jaar de lagers vervangen. Had er te zwaar en niet gecentreert hout op gedraaid ( ongeveer 30 kg) En ja een draaibank van 165 kg kan springen en lopen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik ben akkoord met de meningen hierboven, heb zelf een Jet vierkantsgatenboor en een kalibreer schuurmachine. En ben er tevreden over, leuke machines voor leuke prijzen. Heb zelf ook slechte reviews gelezen over hun goedkoopste kolomboor.
Het is een Zwitserse groep die fabrikanten verzameld die onder de naam Jet machines maken in Taiwan, denk ik toch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.