slijpmachine

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
beste forumlezers.

thuis heb ik een mooie slijpmachine waarmee ik bijvoorbeeld beitels kan slijpen

helaas zitten er heel veel bobbels en snedens in. ooit vertelde ieemand medat er een apparaat is waarmee je een laagje van je slijpsteen af kan halen, zodat hij weer mooi glad is. weet iemand mischien wat dit voor apparaat is, hoe hij heet, en waar ik hem kan huren,kopen?

alvast bedankt!!!
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Je kan beter een nieuwe slijpsteen plaatse is waarschijnlijk goedkoper en beter.
Als je de steen afslijpt wordt deze kleiner en zal de hoek van de beitels als je deze slijpt ook anders worden.
simon
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Het hangt er natuurlijk van af hoe ver de steen al gesleten is, maar een afritssteen is sowieso handig om een onzuivere steen weer even goed te krijgen.

De beitelhoek verandert ook bij normale slijtage van de steen, het zou een beetje duur worden om telkens de steen te vervangen als deze een beetje minder van diameter wordt...

Steven
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
simon zei:
Je kan beter een nieuwe slijpsteen plaatse is waarschijnlijk goedkoper en beter.
De afritssteen is goedkoper dan een nieuwe steen, bij een goede kwaliteit steen zit je al tegen de 50 euro aan.

simon zei:
Als je de steen afslijpt wordt deze kleiner en zal de hoek van de beitels als je deze slijpt ook anders worden.
simon

Je hoek van je beitel steun kan je ook aan passen dus dan hoef een kleinere diameter niks uit te maken.


Herman10 zei:
Ik gebruik een slijpsteenslijper van Sievert.
Zie http://www.sievert.se/default.asp?locId=5&langId=5&pageId=6&areaTypeId=2&areaId=24
Bevalt me zeer goed.

Herman

Met een slijpsteenslijper maak je de porien open van de steen en je maakt hem niet egt vlak.
 

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
bericht van de schrijver

beste forrumers,

inmiddels heb ik een afritser geleent van iemand, dus mijn slijpsteen is weer perfect
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.