Boeken

Peter

Nieuw lid
3 mrt 2009
16
0
Ik heb hier een flink aantal oude boeken aangaande timmeren met talloze afbeeldingen vanaf de fundering tot de nok.
Geen probleem om kopietjes te maken indien nodig.
Betreft ook kozijn,raam,deur verbindingen enz enz enz,teveel om op te noemen
 

ericbijsma

Actieve deelnemer
15 mei 2008
148
0
skydrive.live.com
Hoi Peter,

Dat klinkt zeker interessant.
OVer drie weken begin ik te verbouwen en kom dan van alles tegen waar ik niet direct een oplossing voor heb.
O.a. een spantconstructie met wolfsdak en uilebord. Wie weet, staan er bruikbare tips in jouw boeken.

Welke titels zijn het?
 

Peter

Nieuw lid
3 mrt 2009
16
0
Het betreft Nederlandse boeken van bv Joh. van Es,W de Groot,J van Zanten,E H Heeren,A H Kooiman en M Jacobs.
Enorm veel tekeningen van vergeten constructies waaronder ook een wolfsdak.
Alle of bijna alle houtverbindingen waar je in het timmervak mee te maken kan krijgen worden wel behandeld,zelfs het bouwen van een houten steiger met alle benodigde knopen.

Groeten Peter
 

Peter

Nieuw lid
3 mrt 2009
16
0
Hier een kopie uit één van de boeken om even de kwaliteit aan te geven,hier betreft het een nokconstructie.

Groeten peter

Attached files
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi Peter,

zou het mogelijk zijn om ,uit jouw boeken, mij "zoveel mogelijk :p " gegevens over een wolfsdak door te mailen.
Indien mogelijk een constructietekening en/of een verhouding om aan te houden.

bedankt en vr gr
Stefke
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.