spouwmes

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Onlangs een nog in goede staat verkerende Lurem s250 aangeschaft van het bouwjaar 1974.
De prijs was om te lachen en er zat ook nog een Metabo afzuiger bij.
Nu ontbreekt alleen een spouwmes en een beschermkap.
Heeft iemand nog een spouwmes liggen en eventueel ook een beschermkap.
De diameter van de zaag wat er op zit is 25cm maar er kan ook een groter blad op.
Moch er iemand zijn die er 1 heeft en wel verkopen wil hoor ik dat graag.

M.v.g

Chris
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Dag Chris,

we hebben dezelfde zaagtafel. Ik heb hem al even en hij bevalt voor een oudje prima. Kun jij ook wat foto's plaatsen? Ik heb er afzuiging op gemaakt, dat werkt best prima. Wat mij opviel is dat hij nog loepzuiver 45graden zaagt. Ik moet nog kijken naar de langsgeleiding, die is nog niet optimaal. Teven staat hij nu opwielen, maar dat moet ik nog wijzigen. Is nu te onstabiel.

Ik zit zelf ook nog te klooien met het spouwmes en beschermkap. De kap die ik los kon krijgen is er eentje van Felder, ik ga daar denk ik ook nog het euro spouwmes bij bestellen want nu werkt het niet echt. Ik moet alleen nog even naar de maat kijken, want het kleinste spouwmes gaat vanaf 250mm diameter en ik heb o.a. een freud blad van 230mm. (ook nog wel wat grotere bladen, maar dit is een fijn blad) Weet nog niet of dat echt een te groot verchil is. Het huidige spouwmes zou je dan eventueel kunnen overnemen/krijgen, maar dan loop je qua beschermkap tegen hetzelfde aan.

gr Arnout

CIMG0094.jpg


CIMG0095.jpg


CIMG0097.jpg
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Hallo Arnout,

Het is idd dezelfde zaagmachine.
Klopt dat het een degelijke zaagmachine is.
Als je dit spouwmes wilt verkopen wil ik hem wel graag van je overnemen.
Ik zal morgen even een paar foto's maken van mijn machine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.