festool TS55EBQ als zaagtafel

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Goedemiddag,

Ik ben vrij nieuw hier op het forum. Bijzonder inspirerend moet ik zeggen om hier alleen al rond te dwalen. Van de meesten hier kan ik nog heel veel leren. Ik heb echter ook al wel direkt een vraag.

Ik wil mijn Festool ook onder een werkblad kunnen monteren om dan als zaagtafel te kunnen gebruiken. Echter doordat het een invalzaag is en het mij niet lukt om het zaagblad maximaal uit te laten steken en dan de machine onder een blad te monteren lukt dit niet. Bij Festool hebben ze wel een hulpmiddel om het geheel in een zaagtafel van hen te monteren, maar dan ben ik gelijk € 350,- armer. En om armer te worden heb ik Festool niet nodig.

Ik heb al gezien dat er op dit forum veel Festool aanbidders rondzwerven, dus wellicht is er ook een oplossing voor mijn probleem.

Groet,

Ad (uit Houten, op dit forum mag dat er wel bij :cool:
 

WR1944

Oud hout
Ik heb zo'n Festool CMS-tafel met wat toebehoren en die is me uitstekend bevallen. Ik ben bezig van Holland naar de USA te verhuizen en omdat die tafel niet in de USA te verkrijgen is gaat die wel mee in de container. Als toebehoren heb ik de zijroltafel en de aanslag-lineaal. Het werkt erg nauwkeurig, alleen de hoogteverstelling is bij mijn versie wat onhandig. Je kan niet als bij de bovenfrezen van boven de tafel de hoogte instellen. Je kan volgens mij beter wat doorsparen dan zelf iets in elkaar te knutselen. Tenzij je natuurlijk erg graag dit soort van zaken knutselt. :mrgreen:
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Ik snap dat een tafel bij Festool erbij kopen een oplossing is. Maar ik heb heb een geleiderail, dus een deel van de werkzaamheden gaan daar ook goed mee. alleen heb je soms van die zaken, waarbij je zegt: Een zaagtafel zou makkelijk zijn..en dan zou het fijn zijn, als ik de Festool ergens onder kon monteren, zonder dat ik daarvoor eerst een veel geld moet uitgeven. En ja, ik heb er geen hekel aan om iets in elkaar te knutselen.
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Als je de CMS tafel koopt en daarbij de TS55 module ben je niet 350 euro maar 850 kwijt. Je moet dan namelijk ook de tafel zelf eerst kopen. Duurder dan de zaag zelf dus.

Wat ik me af vraag is of de TS55 met CMS ook goed haaks zaagt. Ik kan me voorstellen dat er speling is tussen TS55 en de module en speling zit op de module en de grondeenheid. En dan lijkt me alles niet meer meteen haaks na het in elkaar zetten.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Marco, zit geen speling op, machine zaagt direct na motage zuiver haaks, over wat jij zelgt is wel negedacht door festool. Door de uitrichting van het zaagdeel in de tafel op ronde stangen druk je hem na aandraaien van de schroeven automatisch haaks.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.