Vlak Vandiktebank Elektra Beckum HC260

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik weet dat dit toestel in dit forum al eens ter sprake is gekomen, maar wou toch nog even jullie advies inwinnen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een vlakvandiktebank om ook wat massieve meubeltjes te gaan maken. Tot nog toe heb ik vooral gewerkt met plaatmateriaal. Vandaar dat ik eerst een soort van 'instapmadel' wou aanschaffen om te zien of ik het wel daadwerkelijk zou gaan gebruiken. Ik heb zo'n bankje al een paar nodig gehad maar het telkens op een andere manier kunnen oplossen.
Nu ben ik gisteren op een elektra beckum hc260 gebotst met stofafzuiging voor 300 euro. Ondanks hun leeftijd (zijn al iets oudere machines) verkeren beide machines in absolute nieuwstaat, dus lijkt het me een niet onaardige koop.
Aan de andere kant, als ik dan sommige forumcommentaren lees, dan loop ik er best in een grote bocht omheen, ondanks een goede review: http://www.woodworkersinstitute.com/page.asp?p=389 (het gaat om dezelfde machine, maar dan in het groen)
Iemand ervaringen, rekening houdend met de volgens mij relatief lage prijs?
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Ik heb zelf ook deze vlakvandiktebank. Echter is deze bank in verschillende vormen te koop. Mij is altijd aangeraden voor een vlakvandiktebank te gaan die een dicht onderstel heeft. Vooral voor stabiliteit is het erg fijn en wellicht ook qua geluidreductie. Zorg dat je er eentje aanschaft die verrijdbaar is en je hebt echt een zeer leuk vlakvandiktebankje. Ik ben er erg tevreden mee en zelfs met een beetje bottere beitels schaaft hij zonder moeite door harde houtsoorten.
Kortom, ik zou voor de iets 'luxere' versie gaan. Je bent dan wellicht iets meer kwijt, maar het werkt dan ook weer fijner.

Groetjes,

Lennaert
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Dank vor het advies Lennaert. De versie is met een openonderstel, maar ik kan deze misschien zelf dicht maken. Vriendelijke groeten. Frank
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.