Zaaglinten Hammer

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Hebben jullie goede ervaringen met zaaglinten van Hammer ? Laatst had ik een nieuw lint opgespannen dat na 10 balkjes zagen op de las brak. Een getik dat steeds sneller werd en dan krak, finito. Ik ging 2 nieuwe bladen halen , installeerde er ééntje, proefzagen.... het hout liep van de zaag weg...Nogmaals alles gecontroleerd, hetzelfde resultaat. Aan elk geleidingschroefje beginnen draaien en afregelen tot ik scheel zag, het resultaat bleef hetzelfde. Tot mijn vrouw - die kwam zien omdat ze ongerust was dat ze geen motor hoorde draaien in mijn kot :D - de raad gaf om eerst eens het andere lint te proberen. :oops:
En ja hoor , perfect resultaat. Bij heel goed kijken zie je dus dat de tanden bij het slechte zaaglint aan de rechterkant iets meer gezet zijn dan aan de linkerkant. :eek: Daar verknoei je dus enkele uren mee :evil:
Het lint kan nog enkeldienen om brandhout mee te zagen.
Op 5 zaaglinten 3 goede vind ik persoonlijk nogal een mager resultaat. Nu ga ik het forum eens afzoeken naar betere linten....
gr,
Danny
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Danny,

Ik heb net enkele linten besteld in Engeland bij Tuffsaw. Daar zit ene Ian die er veel verstand van heeft. ik heb ze nog niet binnen maar kreeg na mijn eerste aanvraag een link naar een youtube van een klant. Dan kun je zien wat die linten doen. Ze zijn niet duur en naar Nederland betaal je maar 15 pond verzending en verpakken. Zal naar nederland zelfde zijn. heb de linten rond uur of elf donderdagavond besteld en vrijdag waren ze al onderweg. Ik verwacht ze maandag of dinsdag al hier omdat ze per luchtvracht (royal mail) zijn verstuurd.

Misschien is het ook wat voor jou.

Dit is de link: [MEDIA=youtube]AheG4XnOwJA[/MEDIA]

Zijn website: http://www.tuffsaws.co.uk/

Zeer vriendelijke man die Ian, geen vraag is hem teveel.
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
Ik heb een jaar geleden eveneens de Hammer aangeschaft met drie zagen, 6mm, 10mm en 16mm
Ik heb geen ekel probleem met deze (enkel 16mm is nu bot).
Ik heb een leverancier gezocht om nieuwe te bestellen.
In Gent bij snijgereedschappen VDP (www.snijgereedschappen.be) heb ik 2st 32mm besteld (eind deze week ga ik ze uithalen); 38.25€/stuk (3890x32x090m/m -2T" claw).
Ik heb info gevraagd via mail en onmiddelijk technische uitleg ontvangen
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Bedankt voor de reacties. Misschien heb ik gewoon pech gehad, de slechte bladen heb ik met een tussentijd van ongeveer 1 jaar gekocht. Ik heb het ook gemeld aan de verkoper en die sprak van ze terug te brengen, maar de gebroken had ik al opgevouwd en de schuinszager had ondertussen al een heleboel afval gezaagd, dus lag het nogal moeilijk......
De website ga ik zeker eens nader bestuderen Scheppie. Nadeel hier in Belgie zijn de enorme bankkosten ( in verhouding met de aankoopprijs) voor betaling naar UK. De laatste keer dat ik een overschrijving naar UK deed rekende de bank mij 23 eurootjes kosten aan :evil: Sindsdien is mijn enthousiasme voor buitenlandse bestellingen wat getemperd.
gr,
Danny
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Danny, de door Scheppie geopperde website accepteert ook PayPal, dat scheelt je een hoop kosten.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Danny, heb de bladen net binnen, de geleider wat gecorrigeerd voor drift, lint ingespannen en meteen maar een stuk tropisch hardhout gepakt van 15cm hoog en 45 cm lang. probleemloos doorzagen op elke gewenste dikte met het tuffsaw blad.

Als je nog een goed lint zoekt kan ik je ze nu al aanbevelen.
 

john m

Nieuw lid
22 jun 2008
4
0
Hallo,

Kan de opmerkingen tav Tuffsaws en de eigenaar Ian ten zeerste onderschrijven. Al een paar keer zaaglinten besteld en ben er zeer tevreden over.

Vooral het type SuperTuff Fastcut is mij bijzonder goed bevallen.

Snelle levering, prijs en transportkosten vallen erg mee. Betaling via Paypal: probleemloos.

Groeten,

John
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Deze:

http://tuffsaws.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=2_4_15&zenid=6adecee67a2e5174eecd31bc99037ae2

En dan de 3/4" uitvoering (20mm)

Tot voor kort kon ik met mijn zaag nog geen 7 cm balkje fatsoenlijk zagen. gisteren na montage van dit lint zonder problemen 25cm dik eiken. En echt probleemloos, als cake door de boter en helemaal strak. Nou heb ik ook een beste lintzaag met veel vermogen ( Scheppach Ixes Basa 5 / 380V ) maar als het met dit gemak gaat gaat het met een kleinere zaag ook prima.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik ook de geleider heb scheefezet om te corrigeren voor drift. Weet dus niet helemaal wat nou de grote verandering teweeg heeft gebracht maar het gecombineerde resultaat is super.

Ik was al bijna van nijd zover dat ik mijn lintzaag weg wou gooien en als ik zie wat ik er nu na 20 minuten instellen uitkrijg dan sta ik versteld en is Ian mijn beste lintzaag vriend geworden :)
 

WR1944

Oud hout
Scheppie zei:
En echt probleemloos, als cake door de boter en helemaal strak.

En dan zeggen ze dat techneuten saai en fantasieloos zijn. Ze kunnen moeiteloos twee gezegdes en nog wel uit twee verschillende talen samenvoegen. Inderdaad, dat is A piece of cake en Als een (warm) mes door de boter. :mrgreen:

Ik kon het niet laten.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Jajaja, ik heb pasgeleden ook tuffcut zaaglinten besteld. Inderdaad kwaliteit spul en snelle levering. Op een Inca machine met 0,75 kw motor 15cm dik super glad. Zo zie je hoeveel verschil een goed lint kan uitmaken.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
haha ja das lekker...

Scheppie schreef:
En echt probleemloos, als cake door de boter en helemaal strak.

En dan zeggen ze dat techneuten saai en fantasieloos zijn. Ze kunnen moeiteloos twee gezegdes en nog wel uit twee verschillende talen samenvoegen. Inderdaad, dat is A piece of cake en Als een (warm) mes door de boter.

En dan te bedenken dat ik niet drink :oops:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ron , was die 32 euro incl verzenden ? Momenteel gebruik ik de zaaglinten van axminster maar het is nooit verkeerd om te vergelijken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.