Combine of zaag tafel

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Zou graag combine of zaagtafel kopen. Ben er alleen niet zo goed uit wat ik het beste koop? Het zou zijn om meestal platen te verzagen. Enkel plaats is beetje beperkt max 2.80m Heb meer plaats om mee te werken, maar mag als er niet mee gewerkt word niet groter zijn anders kan ik auto niet bij in de garage zetten en dat zou dan weeral problemen geven met vrouwtje. Het zou ook wel handig zijn als ik eraf en toe ook wat mee kan schaven. Frezen hoeft niet heb appart toupietje staan. Welk merk en welke typ raden jullie mij aan. Zou liefst rondom budget van 3000euro zitten. Dit hoeft natuurlijk niet nieuw te zijn is eigenlijk maar om sporadisch te gebruiken. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Tendotools heeft combines die goedkoper zijn heeft hier iemand ervaring mee. Weet niet of tendotools het eigenlijk merk is of de verdeler.
 

tuoh

Oud hout
Nou, op een beperkt oppervlak ben je meestal het best met een combiné. Alleen de combinatie van zaagtafel en schaafmachine ben ik nog niet tegengekomen, je krijgt er altijd een verticale frees en soms ook nog een boortafel bij :D
Loop in een grote boog rond merken als Tendotools, HBM, en konsoorten, daar krijg je enkel hoofdpijn van.

Met het bedrag dat je te spenderen hebt zou ik sowieso gaan voor een tweedehandse machine, een recente Robland, Sicar, MiniMax(SCM) etc. zullen heel wat beter voldoen. Daar heb je jaren plezier van.
Het zijn alle degelijk gebouwde Europese machines, de ene al wat gebruiksvriendelijker dan de andere, maar alle klaren de klus wel.
De prijzen voor deze machines schommelen meestal rond de 2000€ à 2500€ op de tweedehands markt.


Mvg,

André
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Dank je voor de reaktie. Had ook al de indruk Tuoh dat tendotools niet dat was, dusvermoeden bevestigt. Ga eens kijken wat ik kan vinden in advertenties best al wel aantrekelijk die op kapaza Franksken. Nog even is rondkijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.