lintzaag

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem met mijn lintzaag : als ik er een zaag op wil zetten loopt deze er na enkele omwentelingen gelijk weer af , ik heb het bovenste wiel al in verschillende posities (achterover , voorover en recht) gehad maar dat hielp niets.
Hij heeft altijd goed gewerkt tot mijn broer hem meenam om te verkopen ( wat dus niet gelukt is ) maar hij heeft er verder niet aangezeten.
Wat moet ik doen om er weer mee te kunnen werken.

bij voorbaat dank voor jullie adviezen,

Leendert
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dit lijkt me niet echt een bericht voor het marktplein, tenminste, als verkooppraatje raakt het me niet echt.

Als je de tafel losschroeft, de beschermkappen openmaakt en een lange rechte lat op de beide wielen legt, liggen die dan in één lijn?
 

moerman

Actieve deelnemer
5 okt 2011
38
0
leendert zei:
Hallo iedereen,

als ik er een zaag op wil zetten loopt deze er na enkele omwentelingen gelijk weer af , ik heb het bovenste wiel al in verschillende posities (achterover , voorover en recht) gehad maar dat hielp niets.
Leendert

Je zet er nu een ander zaagblad op dan eerst? Daar zou het mee te maken kunnen hebben. Brede bladen blijven beter liggen dan smalle bladen, probeer eens het breedste blad wat je hebt. Zet de geleiders (onder en boven de tafel) helemaal los van het blad. Draai met de hand het onderste wiel en kijk wat er gebeurt. Begin met een afstelling waarbij beide wielen in het zelfde vlak draaien. Als het blad dan niet goed blijft liggen kan je eens proberen met de afstelling van het wiel wat te verbeteren. Pas als het blad er goed op blijft liggen zet je de geleiders weer "tegen" het zaagblad.

Als het met een breed blad goed gaat kan je hetzelfde met smallere bladen proberen, de procedure begint dan weer vanaf het begin.

Succes!
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Allemaal bedankt voor jullie advies/reactie , ik ga hiermee aan de slag en inderdaad het bericht is niet bedoeld als verkooppraatje sorry als die indruk gewekt is.

groeten Leendert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.