Cirkelzaag, en een keuze maken

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Ik ben benieuwd of ik een cirkelzaag aan zou kunnen komen voor een niet zo hoge prijs. Misschien heeft iemand er nog een liggen waar hij niet zo veel mee doet, of kent iemand een site waar ik even op zou kunnen kijken. Ten tweede: is het handiger en fijner om een cirkelzaag te hebben die je vast houd, of een cirkelzaag te hebben die in een werkbank is ingebouwd. Ten derde: wat is fijner om mee te beginnen, waar heb ik in het begin het meeste aan (dit word dan namelijk mijn eerste stuk elektrisch gereedschap), een freesmachine, een schuurmachine (ik weet dan ook al welke, de einhell bt-us 400), of een cirkelzaag.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Tegno,

Ik zou als ik jou was beginnen met een cirkelzaag, schuren kun je met de hand en frezen is weer een hele stap verder in houtbewerking.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik gaan voor een tafelcirkelzaag, voor niet al te veel geld kun je op marktplaats vaak een hele leuke machine kopen waar je in het stadium waarin jij je bevind heel veel plezier kunt hebben.

De Einhell schuurmachine die jij hier liet zien is een werkbankschuurmachine die je pas nodig hebt als je al heel veel andere machines hebt. Er zijn stukken elektrisch gereedschap waar je echt heel veel meer plezier van gaat hebben als je nog niets hebt.
 
A

Anonymous

Guest
Beste Justin.

Ik heb gelezen dat je erg jong bent,en daarom bij deze een welgemeend advies.
Ga ergens klussen,helpen,stage lopen,wat dan ook,waar je onder begeleiding dit soort
machines kunt leren waarderen,en zeker respecteren.
Als je niks weet,dan wil ik wel helpen.
Ik heb wat relaties in Oss en omstreken,waar je misschien iets kunt doen in
de meubelmakerij.
Er zullen wel andere adviezen komen hier,maar denk goed na voor je een zaagmachine koopt.

Succes anyway.

:arrow:
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Zo een schuurmachine moet je nog lang niet kopen.
Begin idd. bij een cirkelzaag. Dat type schuurmachine heb je nog lang niet nodig.
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Mijn vader koopt sowieso een nieuwe tafelcirkelzaag, dus die hoef ik niet meer aan te schaffen.
Dan heb ik nog de vraag: wat is dan fijn om mee te schuren, of enige adviezen om te schuren, want ik heb nog wel eens dat ik mij randjes lichtelijk bol schuur als ik met de hand schuur. Een schuurmachine leek mij wel fijn, want dan houd je het blokje er even tegen aan, en hij is mooi glad. Bedankt voor jullie leuke reacties allemaal.
@Henkus: Ik zou graag wel wat meer willen komen te weten over jouw relaties met mensen in Oss, want ik wil het beroep graag leren, wel als hobby, want ik doe momenteel 4 havo (ik wil leraar worden). Ik zou graag bij iemand in de leer willen gaan, bijvoorbeeld elke maandagavond 2 a 3 uur houtbewerken leren. Natuurlijk word diegene betaald, die mij houtbewerken en met machines werken wil leren.
 
A

Anonymous

Guest
Ik zal kijken wat ik kan doen,echter s,avonds zou ik vergeten.
Bij serieuze interesse moet je al gouw aan een dagdeel,zoniet meerdere dagdelen denken.

:arrow:
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
@SamPonette:Ja maar het zou fijn zijn als het een beetje in de buurt is
@Henkus: Ik kan misschien ook de zaterdag hiervoor vrij houden, of een deel van de zondag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.