Ordinaire slijpsteen op Worksharp

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Zijn er mensen hier die een Worksharp hebben? Het idee van het apparaat vind ik wel praktisch, alleen niet de hele poppenkast aan accessoires en schuurpapier die je erbij moet kopen. Dat lijkt me een heel duur machientje te worden op die manier.

Dus ik zat te denken zou het mogelijk zijn om er een stenen slijpsteen van een bankslijpmachine op te monteren. Dat is toch wat duurzamer en voordeliger dan die schuurvellen.
 

WR1944

Oud hout
Ik hou m'n beitels bij met de WorkSharp 3000 op het moment dat ik ga voelen dat ze wat botter worden. Dan is het even tippen op de fijnste schijf en de 2e snede is weer als een spiegeltje. Ik heb geen toebehoren gekocht, ik gebruik wat standaard in de doos zat en dat vind ik voldoende. Zo nu en dan met het stukje spekrubber of wat het dan ook is over de schijf en die is dan weer bijna als nieuw.
Een slijpschijf monteren lijkt een leuk idee maar of het praktisch is waag ik te betwijfelen. Het toerental is veel te laag, je steen moet erg dun zijn en ook nog de juiste diameter. Ik hou het liever bij het bestaande.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.