lintzaag DeWalt DW 100

ik heb de mogelijkheid om een DeWalt DW 100 lintzaag te kopen
de lintzaag kost 25 euro maar er moet een nieuw lint op en het rubber van twee van de wielen is eraf

is dit een redelijke machine en een redelijke prijs?
en weet iemadn waar ik die rubbertjes kan krijgen?
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dat is een model met drie wielen toch? Als die technisch nog goed zijn dan zijn het best mooie machines, maar als de loopvlakken van 2 wielen eraf liggen, dan zou ik hem laten liggen. Waarschijnlijk is de machine daarom ook zo goedkoop.

Ik denk niet dat je daar nog rubbers voor kunt krijgen. Dat type machines van DeWalt zijn al redelijk oud, vooral als het zo'n bruin/groen met oranje-kleurige is. Ik zou het risico niet willen lopen om iets te kopen waar geen onderdelen meer voor te krijgen zijn, als je vantevoren al weet als er iets aan kapot is.
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
laat me ff weten of hij fijn werkt. Anders zou ik ook wel eens willen kijken voor zo'n machine:p
Lijkt me niet erg duur, en dan heb je toch iets fijns om mee te werken...
Ik zou zelf eerst kijken of je aan een rubbertje kunt komen, en vragen of hij jou nog een week of wat de tijd zou willen geven. Als je hem niet meer aan zou kunnen komen zou ik het zelf zeker niet doen, dan zou ik gewoon nog even verder zoeken. Er staan vast nog wel meer machines op marktplaats of eBay, of waar je hem hebt gekocht:)
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Wel fijn dat ze die dingen nog verkopen, alleen wel jammer dat hij zo duur is, duurder dan de hele lintzaag zelf :|
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Een collega attendeerde mij laatst op het Rubberhuis in Maastricht.
Zij kunnen ook maatwerk leveren, is misschien nog goedkoper dan een setje originelen.

Kijk maar eens op http://www.rubberhuis.nl
 

Zaagtand

Nieuw lid
5 okt 2011
6
0
Hoi Rene,
Even een reaktie op je voorgenomen aanschaf van een dewalt 100. volgens mij, de walt heeft dit machientje omstreeks 1983 overgenomen van, jawel, Black&Decker, dachten we met z'n allen niet dat dit merk geen leuke machientjes kon bouwen?, zo zie je maar.
Even terugkerend naar de lintzaag, volgens mij is alleen het aangedreven wiel "voorzien van rubber" en dat is de achterkant van de enkelzijdig getande riem/snaar, identiek aan de Black&Decker.
gr.
Jan
 

Zaagtand

Nieuw lid
5 okt 2011
6
0
Geen idee, "Walt is Duits voor bos, misschien willen ze je het bos in sturen"?? Ik heb beide machientjes, zowel de dn330 als de dw100, geen van de niet aangedreven wielen is voorzien van rubber maar hebben hetzelfde loopvlak als de vezelversterkte kunststof wielen.
Het aangedreven wiel heeft een 2,8 mm dikke platte rubberring op het loopvlak en daar hoef je niet moeilijk over te doen, stukje rubber kopen, 3mm is ook goed, rubber op breedte snijden, in de sparing plaatsen, goed aftekenen, paar milimeter korter afsnijden, schuin afsnijden zodat je 2 schuine vlakjes van 45 graden krijgt ( heb je een groter lijmoppervlak) van ca. 9mm bij 3mm, met secondenlijm verlijmen, beetje goed vloeibare lijm ( mag geen bult worden) op het wiel, snaar erop en klaar.Misschien heeft het rubber van een trekker van de glazenwasser dezelfde dikte! Succes, lukt vast wel.!gr. Jan
 

Zaagtand

Nieuw lid
5 okt 2011
6
0
De laatste opmerking over de trekker van de glazenwasser moet je maar even terzijde leggen, de diameter van het wiel is ca. 150mm x pi= zolang is die trekker niet! Ik ga overigens een van de twee uitrusten met aluminium wielen en een goede lagering zodat het beter bestand is tegen het zagen van ferrometaal en de temperatuur die daar mee samengaat.
gr.Jan
 

Zaagtand

Nieuw lid
5 okt 2011
6
0
Ik heb 2 weken geleden bij parts4home zagen gekocht ( ik heb geen goedkoper adres kunnen vinden), ik heb ze nog niet gebruikt maar ziet er goed uit. Piranha/Black&Decker X44015-XJ Lintzaag Metaal 6x0,6x1512 en de Piranha/Black&Decker X44010-XJ Lintzaag Hout 10x0,36x1512. Totaallengte 1512 mm, 6 mm breed en 0,6 mm dikte voor de metaalzaag en 0,36mm voor de houtzaag.
Ben benieuwd naar je ervaring met de zaag.
 

Zaagtand

Nieuw lid
5 okt 2011
6
0
De houtzaag is inderdaad vrij grof, het is ook om te experimenteren. Prijs is niet verkeer, vndt je niet?
Ben benieuwd of iemand mij kan helpen aan 3 schijven aluminium van 154mm diameter bij een dikte van 12 mm. Kan ik mijn poelies draaien en de rest aanpassen.
 

Zaagtand

Nieuw lid
5 okt 2011
6
0
Ben benieuwd naar je ervaring met het zaagwerk, strak langs de geleiding? of een beetje zwabberend?
Ik hoor het wel. gr.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.