Stofafzuiging Festool OF1010 met CMS

spitakiller

Actieve deelnemer
16 jun 2010
43
0
Hallo

sinds kort heb ik ik een CMS waarbij ik ook de freesmodule heb voor de OF1010. Nu ik deze eronder gemonteerd heb, zit ik met een probleempje. Ik krijg de stofzuigerlang nu niet op de afzuigmond op de frees geschoven. De bevestigingsbeugel waarmee de frees aan de module vast zit, zit in de weg.

Ben ik de enige of heb ik eea niet juist gemonteerd?
 

WR1944

Oud hout
Dan heb je inderdaad de zaak niet goed gemonteerd. Ik heb de zelfde combinatie in Holland en met de slang had ik geen probleem. Het was altijd wel even rommelen onder de tafel. Daarom sloot ik later de slang en de stekker aan terwijl de plaat op z'n rug over de opening lag.
Je moet de instructie nauwkeurig volgen. Als ik het me goed herinner is het in de vorm van plaatjes. Daar moet de huidige generatie geen problemen mee hebben. :mrgreen:
Als je er niet uitkomt moet je maar wat foto's plaatsen. Dan kan men zien waar het probleem zit.

Succes.
 

spitakiller

Actieve deelnemer
16 jun 2010
43
0
Hallo

ik heb er wat foto's bijgevoegd. Hopelijk heb jij een idee?

groeten

Attached files
 

WR1944

Oud hout
Ik heb de oudere versie en die wijkt aardig af van jouw opstelling. Is de frees te draaien of in een andere positie te monteren? Heb je de frees niet 180 graden verdraaid gemonteerd?
Als ik in jouw schoenen stond zou ik alles demonteren en alles stap voor stap weer opbouwen waarbij elk plaatje nauwkeurig wordt bekeken. Vaak kijk je over een schijnbaar onbetekenend detail heen.
Lukt dit niet dan kan Festool Nederland je de helpende hand reiken.

Ikzelf heb bij het monteren van de zijgeleider met verdeelkop (ook voor de CMS) ruim een uur staan klunzen om de klembout van de V-groef van de dwarsverstelling goed gemonteerd te krijgen. De schroefdraad was volgens mij te kort. Ik stond op het punt Festool te bellen toen ik me realiseerde dat de bout er van de andere kant in moest en netjes in een vierkant viel. Achteraf kan je je niet voorstellen dat je zo stom stond te klunzen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.