Axminster

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Via dit forum kwam ik op de site van Axminster terecht.
Deze Engelse firma heeft een enorme online catalogus die veel artikelen bevat waar ik al enige tijd naar op zoek ben maar die onze eigen snoepwinkel helaas niet verkoopt.
Zoals zowat de complete lijn Veritas producten, ook de nieuwe (hondslelijke, maar schijnbaar behoorlijk goede) zwaluwstaartzaag voor nog geen 45 euro! Alles van Leigh industries en aangezien ik binnenkort een betere frees ga kopen heb ik een andere adapter nodig voor de kopieerring. Plus nog een een heel grote berg andere spullen.
Het lijkt erop dat het een erg vroege kerst gaat worden in huize Koolen :D .

Maar goed, mijn vragen zijn. Wie heeft er ervaring met het bestellen bij deze firma? Denk aan levertijd, service bij problemen, garantie.
Ook kan ik niets vinden over de betalingswijze. Ik heb geen kreditcard, kan ik ook betalen via paypall of ideal?
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Voor zover ik heb kunnen opmaken uit deze pagina betaal je met creditcard. Overigens zijn de verzendkosten voor Belgie en Nederland £12,95.

Maar wat een enorm assortiment en de prijzen zijn prima.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
De machine die ik te zien kreeg bij je link is een vierkantegatenboor, oftewel steekmachine. Erg handig voor het precies en reproduceerbaar maken van gaten voor de pen/gat verbinding. In Nederland een erg onbekende machine, volgens mij hier alleen verkocht door Jet en Tendotools, maar in Engeland en de zogenaamde Angelsaksische landen zijn ze populair.

Bij mijn weten zijn ze alleen geschikt voor het maken van pen/gat verbindingen. Heb nog nooit beitels gezien voor het maken van zwaluwstaartverbindingen.

PS: Veel machines en elektrische gereedschappen uit het Axminster assortiment zijn machines geïmporteerd onder eigen merk. Hier in Nederland worden sommige ook verkocht, o.a. bij Buitelaar en sommige groothandelsbedrijven zoals Ferm en Kinzo e.d.
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Woodworker zei:
De machine die ik te zien kreeg bij je link is een vierkantegatenboor, oftewel steekmachine. Erg handig voor het precies en reproduceerbaar maken van gaten voor de pen/gat verbinding. In Nederland een erg onbekende machine, volgens mij hier alleen verkocht door Jet en Tendotools, maar in Engeland en de zogenaamde Angelsaksische landen zijn ze populair.

Bij mijn weten zijn ze alleen geschikt voor het maken van pen/gat verbindingen. Heb nog nooit beitels gezien voor het maken van zwaluwstaartverbindingen.

PS: Veel machines en elektrische gereedschappen uit het Axminster assortiment zijn machines geïmporteerd onder eigen merk. Hier in Nederland worden sommige ook verkocht, o.a. bij Buitelaar en sommige groothandelsbedrijven zoals Ferm en Kinzo e.d.


hmm, ik heb inderdaad niet goed gekeken. :oops:
Ik dacht dat het blad van links naar rechts kon en had de vierkante gatenboor niet gezien...
:cry:
 

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Hallo,

heb al paar keer spullen besteld bij Axminster en telkens superservice, vlugge levering en alles goed (lees veilig) verpakt. Bij grotere bestelling krijg je eerst nog een extra mail toegestuurd ivm de shipping kosten. Betaling doe ik telkens via creditcard (Visa)


Deze is ook een aanrader, Duitse firma, ook dezelfde correcte en vlugge service, soms iets goedkoper zelfs. Ook de volledige lijn veritas schaven alsook Clifton en Lie Nielsen.
http://www.dick.biz/dick/page/homepage/detail.jsf
 
J

joso

Guest
hallo,

er zijn een aantal sites waar ik regelmatig zoek naar (voor mij) geschikt gereedschap
het hangt er maar vanaf waar je het over hebt en waar je dat dan het beste kunt kopen
Axminster heeft inderdaad een groot assortiment en Dick mag er ook wezen
maar prijs en service spelen ook een rol .... ;)

onderstaand adres gebruik ik meer en meer, ze gaan wat dieper in op sommige (voor mij) belangrijke aspecten van een bepaald stuk gereedschap
bijvoorbeeld, als je een schaaf zoekt welke hoek moet de beitel dan hebben en van wat voor staal moet die beitel zijn ?
ook de prijs, hangt ook wel van het merk af, is vaak interessant

http://www.feinewerkzeuge.de/index.htm
ze zijn ook wel bekend onder de naam: Dieter Schmid - Feine Werkzeuge

al meerder leveringen via UPS gehad, probleemloos
transport via UPS standaard, duurt een paar dagen, via track & trace te volgen en kost enkele Euro
boven een bepaald bedrag krijg je korting (100 Euro = 1%, 200 Euro = 2 %, het stopt bij 400 Euro, geloof ik)
ik kan deze club alleen maar aanraden
alles wordt per mail bevestigd, ik betaal gewoon vooraf

ik zou alleen nooit bij Axminster duurder electrisch gereedschap bestellen, als je een reparatie hebt, zit je met allerlei kosten te kijken

groeten,

Jos
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ok, ik zal ik maar eens aan de creditcard moeten ;) .

@ joso, zou ik ook niet doen. Ik wil alleen handgereedschappen en hulpmiddelen kopen.
De site van Dieter Schmid was mij onbekend. Inderdaad veel extra info.
En ze verkopen Combination square's van starrett. Daar was ik ook naar op zoek, maar de prijs staat mij iets te veel tegen :evil: .

@Chris_Belgium, de site van Dick kon ik al, maar daar verkopen ze die Veritas zaag niet. Heb er verschillende goede reviews over gelezen en voor die prijs moet ik hem hebben.

Zag net dat ze ook Bessey K-clamps verkopen. Ben ik ook al enige tijd naar op zoek. Ik moet hun site maar niet te vaak bekijken want mijn lijst wordt wel erg lang...
 

Schummie

Actieve deelnemer
21 mrt 2008
52
0
Ik heb er ook al verschillende malen gekocht, eigenlijk niets negatiefs, ze zijn niet écht altijd het
aller goedkoopste maar soms kan het met hier honderden euro schelen.
Hun catalogus is inderdaad één groot snoepboek met de meest mooie dingen.
Voor normale (kleine) gereedschappen betaal je 15 euro verzendkosten en ik had geïnformeerd voor
een vaste bandschuurmachine en dat was 60 euro verzendkosten.
Het verschil tussen Ned en UK voor de machine was dik 300 euro, dus ja.
Rutland is ook een mooie zaak http://www.rutlands.co.uken ze hebben ook een hele mooie catalogus.
Zie: http://www.rutlands.co.uk/catalogues/interactive/woodworking_tools.html
Voor beide catalogussen moet je helaas betalen, maar als je bestelt en je vraagt erom dan krijg
je hem gratis.
Als iemand een keer in de catalogussen wil kijken, kom maar ophalen.

Coko: voor je Bessey klemmen moet je bij http://www.crebes-werkzeuge.de die is volgens mij
de aller goedkoopste, deze zit in Duitsland.

Gr. Schummie

ps ja mannen, ik lig wat meer achter computer als jullie, helaas.
 

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
Inmiddels heb ik 2x iets bij Dieter Schmid in Duitsland gekocht
en heb alleen maar positieve ervaringen. Alles wordt keurig via
UPS geleverd. Na bestelling krijg je een email met bevestiging
en de manier waarop je je geld vooraf kunt overmaken.

Gezien de prijzen en de stand van het pond overweeg ik ook
om bij Axminster artikelen te kopen. Mijn vraag is echter:
als je in Groot-Brittannië elektrisch gereedschap bestelt, heb
je dan geen probleem met de stekker?

Gr. Pjotr
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Een nieuwe stekker is er in 5 minuten opgezet. Het voltage is hetzelfde dus dat geeft geen problemen.

Peter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.