Scheppach HM3200 onderdeel demonteren HULP

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Hoi,

Onlangs een HM3200 gekocht echter moet ik een onderdeeltje vervangen maar krijg deze met geen mogelijk los of ik doe iets fout.

Probleem is dat de perlon riem er telkens af loopt en ik vermoed dat het door dit onderdeel komt.
Het gaat om onderdeel 11 maar ik krijg nummer 12 de inbus bout niet los.

Wie o wie kan mij helpen?

Mvg. Jesse

Attached files
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Is bestaat kruipolie en Kruipolie, ik gebruik Brunox Turbo-spray, dat is een kruipolie die zelf via de haarscheurtje naar binnen gaat, heel goed spul, ik had een harwi zaagmachine die lang onder een dekzeil buiten had gestaan, de geleider was vast gaan zitten, de machine schuin neer gezet zodat de kruipolie er in kon lopen, na een uurtje kon ik met de hamer en een stuk hout de geleider weer los tikken.
Krijg je de bout eventueel nog niet los dan regelmatig inspuiten en een dag later proberen los te maken.

http://www.rose.nl/product/detail/id:22302?gclid=CNm_0rm2pqsCFcWHDgodp1vszA
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Jesse, mooie machine gekocht, die heb ik ook. Die bout zou toch redelijk makkelijk eruit moeten lijkt mij, ik heb nog niet gekeken maar weet je of het linkse of rechtse draad is?

Je zou ook kunnen proberen dat ding wat te laten schrikken door warm te maken en dan alleen de imbus af te koelen met wat water of een ijsklontje.... soms helpt dat.

Heb je de machine niet geprobeerd voor je hem gekocht hebt? Ik neem aan dat de vorige eigenaar dit probleem dan ook al gehad zou moeten hebben toch?
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
hoi scheppie,

ik heb je een PB gestuurd. de vorige eigenaar had dit verholpen door papier plakband.
ik heb nummer 11 nu van de hm2 erop gezet en dat gaat goed. echter bij het vandikken slaat de ketting bij de 2de aanvoerrol een stukje over bij iedere keer als de ketting een rondje heeft gemaakt.

heb je enig idee waar dit aan ligt?
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Hoi, Ik heb het al opgelost, ik heb het veertje iets strakker gezet en hij loopt als een tierelier. Bedankt voor de reacties allemaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.