Houten krukje

Ger

Actieve deelnemer
7 aug 2008
28
0
Beste forum leden,
Wie kan mij vertellen wat het doel is als je een open pen en gat verbinding maakt,om dan nog een zaag snede aan bijde uiteinde van de pen te maken,een speling van ongeveer drie mm en in het gat te passen om dan twee wiggen in die zaagsneden te kloppen.Het gaat om een driepotig houten krukje wat ik wil gaan maken.

mvg Ger
 
A

Athanor

Guest
Hallo Ger,

Volgens mij is dat bedoeld om de constructie te versterken. De wiggen drukken het hout van de pen met grote kracht tegen de randen van het gat waardoor je in combinatie met de lijmkracht een onbeweeglijke verbinding krijgt. Voor een intensief te gebruiken voorwerp als een kruk is dat van belang. Als je het zorgvuldig uitvoert kan het ook een fraaie presentatie geven van je vakmanschap.

Fons
 

Ger

Actieve deelnemer
7 aug 2008
28
0
bedank fons zo draa ik het hout binnen heb kan ik gaan beginnen dan zal ik tegen die tijd wel wat fotos plaatsen

mvg Ger
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
pas op voor splijten,, opwiggen in de lengterichting van het hout en het gat ook een beetje taps
uit laten lopen
dan krijg je een verbinding die heel veel aan kan
 

Ger

Actieve deelnemer
7 aug 2008
28
0
Bedankt voor de tip houtmannetje ik zal er op letten.


Ja woodworker, het is inderdaad een krukje uit een houtbewerkings boek wat ik wil gaan maken.

mvg Ger
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Beste Ger, ik vind het leuk om te lezen dat je weer aktief bent.
Mag ik hieruit opmaken, dat het een stuk beter met je gaat, wat ik hoop?
Veel succes met het krukje.
Ad
 

Ger

Actieve deelnemer
7 aug 2008
28
0
Beste Ad,

Het gaat inderdaad iets beter met me ,kan nog niet de werkplaats in (zou wel willen ) maar moet nog ongeveer twee weken wachten moet dan op controle in het zieken huis en dan mag ik weer hopelijk beginnen met werken en ook weer in de werkplaats wat hobbyen.
Ga proberen een krukje te maken van eiken heb het hout al in huis ervoor dus kan nu niet meer lang duren . bedankt voor je steun


mvg Ger
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.