houten boeken

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Afgelopen zomer brachten wij een bezoek aan Schloss Clemenswerth net over de grens in Duitsland en daar viel ik met mijn neus in de boter--eh boeken... van hout!
Ivon Illmer had daar juist op dat moment een serie boeken geexposeerd, gemaakt van diverse houtsoorten. Prachtig om te zien hoe gedetaillerd dit was gedaan.
Ik heb gevraagd of ik een paar foto's mocht maken;






Groet,
Kor

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Bijzonder werk Kor. Ook een mooie en gevarieerde uitvoering.
Wie meer wil weten over "houten boeken" moet eens sneupen bij Universiteit Leuven (B). Daar hebben ze het boek uitgegeven: Hout in boeken - hoten boeken en de "fraaye konst van houtdraayen" isbn nummer 978-90-429-2057-6 bij uitgeverij Peters te Leuven.
Een prachtig boek waarin de "wipdraaibank" wordt beschreven enz.enz.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Doet me denken aan een 'boekenbank' die Gert jan en Jeroen van Beeldhout eens gemaakt hebben.

p_IMG_3706.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
he die ken ik!!! ik ben een paar jaar gelede bij jeroen geweest om wat saburr tooth onderdelen te halen. hardstikke mooi spul om mee te werken. ik heb toen ook de werkplek mogen bekijken. ze waren toen ook bezig met een soort van scorpioen-stoel. echt heel apart!!! jeroen was ook bezig op vormgevers-in-hout
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.