epoxy kleuren

berke

Actieve deelnemer
31 mrt 2010
52
0
Beste forumlezers, weet er iemand met welke (soort) kleurstof ik epoxy giethars mag kleuren en waar deze eventueel te verkrijgen is, de epoxy die ik heb heeft een geelachtige tint en ik zou deze graag donkerbruin maken, graag zou ik als vulmiddel zaagsel gebruiken, maar is dit fijn genoeg om een vul/gietmengsel te maken?
Mvgr, Kris
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
misschien is een kleurstof beter. ik heb wel eens epoxy gekleurd met inkt. dit werkte erg goed!!

ik wil zelf binnenkort epoxy gaan mengen met koperslijpsel. iemand hier ervaring mee?

rick
 

houtere

Nieuw lid
7 nov 2010
16
0
www.herso.nl
we gebruiken schuurstof wat we mengen met epoxy , elke houtsoort kleurt het materiaal zelf al op zin eigen manier dus even een paar proefjes doen , hoe fijner het stof , hoe natuurlijker het eindresultaat
 

harmenhardeman

Nieuw lid
21 sep 2010
19
0
hardemanmeubelenambacht.nl.
Mijn ervaringen met epoxy kleuren is dat eigenlijk elke kleurstof wel pakt
middelen die ik gebruik zijn grond stoffen zo als kasseleraarde ,oker ,spaansrood ,driebandzwart,titanwit, kobalt,
Deze kleurstoffen kleuren vaak erg sterk en is maar weinig van nodig
Je kan ze verkrijgen bij http://www.linova.nl/
Dit zijn vaak wel grote hoeveelheden.


En voor rik,
bij linova hebben ze ook metaal poeders is misschien ook wel leuk in epoxy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.