kapotte groef-messing houten vloer

papapablo

Nieuw lid
10 sep 2010
2
0
Een oude planken vloer welke na enkele keren opnieuw leggen dusdanig is beschadigd op de groef en messing moet ik op de een of andere manier toch verbinden. Van bovenaf schroeven in geen optie, ik wil geen schroefgaten, ook niet opgevuld. verdekt schroeven kan, maar tegen het opkantelen is niet overal over de gehele planken voldoende groef of messing meer aanwezig. Van onderen kan niet met een lat worden gewerkt ivb met isolatie tussen de draagbalken.
Is een deuvel-verbinding een goede keuze? Alle tips zijn welkom!!!
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Als deze houten vloer in het zicht komt zit er volgens mij niets anders op dan de huidige veer & groef weg te zagen en vervolgens met een profielfrees een nieuwe veer & groef te maken.
Het geheel wordt dan natuurlijk wel smaller maar op de sloop zijn ongetwijfeld vergelijkbare vloerdelen verkrijgbaar. Doe je die langs de kanten.

gandel
 

papapablo

Nieuw lid
10 sep 2010
2
0
De vloer wordt aangelegd aan een identieke ruimte, de maat/breedte van de planken staat dus
vast, deze vloer is in het verleden al een keer opnieuw gelegd, maar de messing en groef was toen niet zo erg beschadigd. Ik weet dat het het beste zou zijn om de planken opnieuw te frezen, maar dat kan dus niet.... Zou een deuvel (oid) goed genoeg tegen kantelen werken?
 

tuoh

Oud hout
De delen met deuvels samenbouwen is geen probleem, werd trouwens vroeger meermaals gedaan, zeker bij brede vloerdelen.

De delen werden dan gewoon koud tegen elkaar geplaatst en onderling verbonden met lange metalen deuvels om schotelen en kromtrekken tegen te gaan. Daarna werd de hele vloer genageld op de onderliggende constructie.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.