Houten attache koffer

Marcel 993

Nieuw lid
22 aug 2010
1
0
Heren,

Ik ben al jaren in het bezit van een houten attache koffer.
Nu wil ik deze (vanwege een emotionele waarde) graag gaan opknappen en heb ik hierover enkele vragen.

1. De (cijfer)slotjes verkeren in een niet meer zo beste staat, hebben jullie adressen voor mij waar ik deze opnieuw zou kunnen bemachtigen? Via het internet heb ik tot op heden niets kunnen vinden.

2. De koffer is inmiddels uit elkaar genomen en staat reeds in 5 lagen blanke lak, hoe krijg ik uiteindelijk de allermooiste glans na de laatste laag? En hoeveel lagen zijn aan te bevelen?

Met een kwast kreeg ik alleen maar strepen, afgeschuurd en opnieuw begonnen met een roller.
Dit geeft een beter resultaat maar heeft een klein beetje een sinasappel effect.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Marcel
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Vijf lagen is wel genoeg. Wacht even een week totdat ze echt goed zijn uitgehard. Je zal zo ver terug moeten schuren dat je de sinaasappel kwijt bent, eindigen met zeer fijn schuurpapier.

Dat je strepen en sinaasappel krijgt duidt erop dat je lak iets te dik is om goed uit te vloeien. Dus zoek even op waarmee je hem moet verdunnen en verdun hem iets. En gebruik het goede type kwast, voor watergedragen en oplosmiddelgedragen lakken zijn dat verschillende en dat kan ook helpen om strepen te vermijden. Als laatste: niet te vaak met je kwast over de natte lak gaan.

Succes!

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.