opsporing verzocht

  • Onderwerp starter StephanvandenBerg
  • Startdatum
S

StephanvandenBerg

Guest
Ik heb een paar mooie flinke takken in de tuin liggen, Ik zag het hout langs de kant van de weg liggen en er zat zo,n mooi bruin kernhout in dat ik er wat van mee heb genomen. Maar ik kan er slecht achter komen wat het is. Kan iemand mij helpen?

Hier wat foto,s van een klein stukje:

Attached files
 
S

StephanvandenBerg

Guest
Ik had in eerste instantie ook aan noten gedacht, maar kon het op http://www.bomengids.nl/ niet zo snel achterhalen. Maar idd ziet het er hetzelfde uit als de stukken die jij hebt liggen.

Ik heb een aantal flinken takken liggen met een doorsnee van een cm of 25 Het is de bedoeling om er een mooie stoel(en) van te maken

Heeft iemand nog tips voor het drogen?
Het hout ligt nu zonder schors en met ingesmeerde koppen onder een afdakje, Ze liggen alleen nog wel op de grond.

En na hoelang kan je het ongeveer verzagen en verder drogen ?

Attached files
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
In ieder geval niet op de grond laten liggen, dan krijg je schimmel en andere rot erin.

Ik weet niet wat voor stoelen je wilt maken, maar ik zou eerst een proberen te achterhalen of het spinthout van walnoot daarvoor wel sterk genoeg is. Spinthout heeft namelijk veel mindere mechanische eigenschappen dan kernhout. En aangezien je niet al te dikke stammen hebt, vraag ik me af of dergelijke stammen geschikt zijn voor het maken van stoelen.Misschien dat anderen hier wat over kunnen zeggen?
 
S

StephanvandenBerg

Guest
je hebt idd gelijk dat spint minder geschikt kan zijn voor sommige toepassing maar aan de stammen die ik heb liggen zit vrij weinig spint, dus ik denk dat ik voor een stoel een heel eind kan komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.