Ontmoeting met Lie Nielsen

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Pierre Baptist had Thomas Lie Nielsen voor vandaag uitgenodigd bij hen in de zaak in Arnhem. Samen met Jan Pranger al vroeg richting Arnhem. Het was voor mij al wel een half jaar geleden dat ik bij Pierre en Alex (dopeling) op bezoek was geweest en voor Jan Pranger was het de eerste keer (hoe is het mogelijk!). Hartelijke ontvangst, koffie en muffin en vele goede vrienden. Thomas Lie Nielsen is een zeer toegankelijke man, en reist de laatste tijd wat meer door de wereld om zijn producten te promoten en wat meer feeling met de eindgebruikers te krijgen. Hij vertelde over producten die in ontwikkeling zijn zoals een nieuwe schaaf voor het shooting board en schaven om meer detaillering aan te brengen zoals een kraal op de hoek of aan de rand van een plank. Er komen ook meer beitels, zoals b.v. langere voor wat de engelstaligen "paring" noemen.
Een hele leuke zaterdag zo met goede houtvrienden onder elkaar, zeker voor herhaling vatbaar.

jaap





Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Wat een ervaring. Voor het eerst van mijn leven houten vloeipapier geschaafd. Zo glad: geen schuurpapier meer nodig. Schitterende schaven. Bovendien uitermate geschikt als woondecoratie - een lust voor het oog. En verder natuurlijk een ruime sortering ge- en verbruiksprodukten met een vakkundige uitleg - zelfs over houtdraaien: kun je nagaan.
Even een middag ruiken, betasten, proeven (winkelen) en natuurlijk de eigen werkplaats even aanvullen............. en ............... boeiende forumleden ontmoeten: Jaap, Bas, Serge, Dopeling.
Ook de werkplaats van Serge bezocht. Hij was juist bezig in opdracht een nieuwe "antiek"kast te maken. Wat een geduld bij zoveel vakmansschap.
En dan natuurlijk dat prachtige Japanse lakwerk. Serge ik hoop, dat zich nog meer mensen opgeven voor je workshop Japans lakwerk en aanverwante technieken. Binnenkort de eerste dag bij jouw? en dan thuis verder oefenen met deze bijzondere techniek!
vr.gr.: Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Mannen, het was weer eens feest. Moeten we vaker doen. Echt enorm naar mijn zin gehad. Bij deze de mannen van Baptist (Pierre, Alex, Peter, Zef en Titus) bedankt en Hennie natuurlijk.
 
A

Athanor

Guest
Ik zie dat jullie een mooie dag hebben gehad. Jammer dat ik er niet bij kon zijn :(
Toch stel ik het op prijs dat jullie een foto-verslag hebben gemaakt, krijg ik er nog wat van mee.
Er komt vast wel weer een nieuwe kans en dan hoop ik er zeker bij te zijn! :)

Fons
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
nee jongens -het was vast erg leuk bij baptist,maar nog leuker is het als tom lie nielsen bij je langskomt in de werkplaats...
wij hadden vrijdag het plezier ,wonderbaarlijk omdat wij geen idee hebben waarom hij uitgerekend bij ons langskwam,maar wel fijn hem ontmoet te hebben.

annette
http://www.fingerprintfurniture.nl
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Tja Annette, er zijn altijd uitverkorenen onder ons. Is het gerucht dan waar dat Lie Nielsen met hele nieuwe lijn houten schaven komt? Van die mooie die zo lekker in de hand liggen, van die schaven die je echt gelukkig maken als je de laatste halen over een mooi stuk maakt wat dan zacht glanzend haar schoonheid prijs geeft?? Vertel vertel.

jaap
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
ha jaap-
zoals ik zei -we hebben geen flauw idee aan wat wij dit bezoek de danken hebben .
nee-niets gehoord over houten schaven(die maak je toch gewoon zelf?of je volgd eem leuke workshop bij mij!),wel over een leuk klein werkbankaccessoire zoals ulmia het ooit maakte.ik heb er een en hij was erg geinteresseerd in wat ik er van vondt.hij vertelde ook over een haalmes waar zij mee bezig zijn.

groet
annette
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Misschien kan je wel een officiele testsite van Lie Nielsen worden? Dat zou ook wel grappig zijn natuurlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.