schuurpapier

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Geachte leden,

Ik heb onlangs een glasplaat 600x300x12 (mm) besteld om hierop de zolen van mijn schaven te vlakken. Nu ben ik op zoek naar waterproof schuurpapier. Het liefst op rol. Mijn grootste schaaf is momenteel 35cm lang. Vrijwel alle vellen waterproof schuurpapier zijn iets van 23x28 (cm). Mijn vraag is dus waar koop ik waterproof schuurpapier met afwijkende maten?

Bijvoorbaat dank.
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Waarom zou je waterproof schuurpapier nemen? Linnen lijkt me een betere keus. Je hoeft toch niet zo fijn te schuren.
De welbekende winkel in Arnhem verkoopt breed schuurlinnen per meter, zodat je niet een hele rol hoeft te kopen.

Groeten
Frank
 
A

Athanor

Guest
Nou, ik zou in dit geval wel kiezen voor schuurpapier met fijne korrel, oplopend tot 1000 of 1500 zodat je een gladde zool krijgt. Bovendien heb ik het idee dat waterproof papier beter plakt op een glasplaat en vlakker is. Ik heb het papier bij een lokale verfgroothandel gekocht die ook aan particuleren verkoopt. Het is papier die de autospuiterij gebruikt. Echter op standaarmaat geleverd.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.