hobbelmotor

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
fotos van de hobbelmotor staan op http://www.mijnalbum.nl
als er mensen zijn die hier een tekening van willen hebben geef het even aan dan kan ik die wel maken.
http://www.mijnalbum.nl dan naar openbare albums (houtbewerking of borne dan moet het lukken volgens mij
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Ziet er erg mooi uit. Ik heb hier zeker belangstelling voor om 2 neefjes mee blij te maken. Zou je misschien iets meer uitleg kunnen geven hoe je dit hebt aangepakt?

Groeten,

Ralph
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Ik heb de motor gemaakt van eiken hout maar zou ook heel goed van ander hout kunnen.
Het hout dat ik heb gebruikt waren allemaal restplankjes van 2,5 x 6 cm.
Het onderstel is gelamineerd van 0,5 en 5 cm en het voor spatbordje ook.
het voorwiel zijn gewoon segmenten aan elkaar gelijmd en toen rond uitgezaagd.
Verder is de tank van 6 stukken massief hout van 5 x 7 cm (ongeveer) aan elkaar verlijmd en heb deze in model gezaagd en geschuurd.
Het achterwiel is helemaal massief en valt d.m.v een kloostersponning in het spatbord die een iets grotere diameter heeft en 2 cm dikker is t.o.z van het wiel.
De uitlaatjes heb ik gewoon op de draaibank gemaakt, en de koplamp ook.
Het zadeltje heb ik bekleed met zwart sky.
Mocht je hier een bouwtekening van willen hebben dan wil ik die wel uittekenen voor je.
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Bedankt voor de uitleg. Ik houd me warm aanbevolen voor een werktekening!

Alvast bedankt voor alle moeite!

Ralph
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Hallo

Ik heb ook wel interesse in de tekening van de motor,b.v.d.


Geurt.




-----niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer------
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
En even direct zichtbaar gemaakt ;)

Tof ding :)

Foto-ZLMPTSUI-D.jpg

Foto-WSSGYWLF-D.jpg

Foto-3QNZT6XI-D.jpg

Foto-B8E6UQBL-D.jpg

Foto-78AYDEV3-D.jpg
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Als je een berichtje typt heb je tussen het onderwerpveld en het daadwerkelijke bericht een aantal knopjes. 1 ervan geeft aan img. Als je daarover heen gaat met je muis dan geeft hij je een tip hoe je dat kan doen (welke tags je moet gebruiken).

Ralph
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hallo,

Ik vind het echt een heel leuk ding, iets waar de kinderen heel fijn mee zullen spelen :)

laat je hem verder blank of krijgt hij nog flitsende kleuren?

Groetjes,

Gert-jan - Woody
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
ik moet hem nog blank lakken.
Heb eerst gekeken of alles "functioneerde" de buurjongen van 1 jaar heeft hem uitgeprobeerd.
Om hem een mooi kleurtje te geven zou ook wel leuk zijn maar omdat ik hem van eikenhout heb gemaakt vind ik dat een beetje jammer eigenlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.