een aantal vraagen over buitenlandse webshops

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik had wat vraage over dingen waar ik op moet letten als ik iets wil gaan koopen daar .

zoals bij elektrisch gereedschap wat kan je gebruiken op het Nederlandse lichtnet, want ik zie soms bij Axminster 110 of 240 volt staan bij machines. ik weet dat 240 voor NL is en 110 voor de vs.
en hoe zit het met de stekkers

wat kan je als verzendkoste verwachten. en welke shops stuure op? Welke raade jullie aan.

ik hoop dat ik het zo duidelijke is. en tips zijn altijd welcome :p
 

wo0dy

Actieve deelnemer
4 nov 2008
67
0
Zottegem (België)
Als je machines bestelt buiten Europa, ga je invoerrechten moeten betalen. Daarom dat Engeland, waar de pond momenteel ook laag staat ten opzichte van de euro, aantrekkelijk is om gereedschap uit te kopen.

Het elektrisch net is hetzelfde als hier, maar je zal wel de stekker moeten vervangen. Ik heb destijds een Triton bovenfrees besteld uit engeland, die omgerekend in euro's, inclusief de verzendkosten, ongeveer half zo veel kostte als dezelfde Triton bovenfrees die ik hier in Belgie of Nederland kon kopen. Ik heb er enkel een andere stekker moeten opzetten, en die machine werkt nog steeds prima.

De dollar staat natuurlijk nog goedkoper, maar dan betaal je wel invoerrechten, en bovendien werken ze daar met 110 V, dus moet je ook een adapter kopen om die machines op het net hier te kunnen gebruiken, en wanneer je werkt met machines met een hoog vermogen (bovenfrees al gemakkelijk 1000 à 2000 W), betaal je veel geld voor zo'n adapter. M.a.w. ik ben van mening dat je weinig voordeel haalt uit het bestellen van elektrisch gereedschap in Amerika. Voor handgereedschap kan je misschien voordeliger uitkomen, al betwijfel ik dat. Misschien dat je wel een klein voordeel kunt halen als je gereedschap via frankrijk of duitsland of zo bestelt, maar dan zit je wel nog altijd met het probleem van de garantie. Bij defect of iets dergelijks betaal je al gauw een redelijk bedrag om terug te sturen naar Frankrijk of Duitsland. Alhoewel ik bij Dick in Duitsland (en ook bij dieter schmidt) al een aantal zaken heb besteld waar ik geen klagen over heb. Integendeel, de duitse vakkundigheid kan ik alleen maar aanraden.
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Ik heb niet al te lang geleden een machine bij axminster besteld. het was een bosch mechanische schaar voor mijn vader. bij aankomst deed de machine het niet goed. veel haperen en zo. axminster gemaild en die boden mij aan dat ze de machine zouden (laten) ophalen of ik kon hem zelf bij een van de bosch dealers in nederland achterlaten.
Bosch nederland gebeld en het is idd geen probleem voor de garantie als de machine maar in europa is gekocht en wordt gebruikt.
dus heb ik de machine bij een kleine locale doehetzelfzaak ingeleverd die op de bosch site als "dealer" stond en die hebben de rest geregeld. daarna opgehaald en hij deed het nu wel goed.

Ik heb er uiteraard wel een adapter voor moeten kopen maar die was +/- 10 euro.

verder is bestellen uit amerika altijd duurder gebleken kwa invoer belasting. Ik bestel nu alleen nog maar uit duitsland en engeland. helaas zijn bepaalde zaken alleen in amerika te krijgen maar hopelijk duurt het nog lang voordat ik daar niet omheen kan.
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
In het verleden heb ik bij vorige winkels reeds besteld:

http://www.rexcrystal.co.uk/ , hier betaal je geen BTW , weet ook niet hoe ze het doen, maar Festool wordt wat betaalbaarder zo...

Snap eigenlijk nog steeds niet hoe het kan: machine wordt gemaakt in Duitsland, gaat de vrachtwagen op, vliegt naar Engeland , weer de vrachtwagen naar het verdeelcentrum, nu de bestelwagen in naar de winkel, de bestelwagen in naar het vliegtuig , de vrachtwagen op naar het verdeelcentrum,de betstelwagen in naar mijn deur.
En dat is 400 euro goedkoper (1/3) dan het bij mijn plaatselijke machinehandel.
Begrijpen maar.

[urlhttp://www.axminster.co.uk/][/url]
http://www.mtmc.co.uk/default.asp

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je er nog meer.

Engelse stekkers zijn anders dan de onze, dus die knip ik er gewoon af en ik monteer een nieuwe.
Over snelheid heb ik nog nooit te klagen gehad: Als ik dinsdag middag bestel staat de bestelbus donderdagmorgen om 8U30 aan mijn deur.

Mvg,

Geert
 

houtslager

Actieve deelnemer
misschien dit is een tip voor ons site beheerder - maak een link pagina voor buitenlandse webwinkels waar mensen hebben een goed of slecht ervaring.

Personlijk , heb een allemal goed ervaring met de volgende;-

Axminster - heel goed en snel http://www.axminstertools.co.uk
DickTools http://www.dicktools.biz ook goed en snel en nog goedkoop voor spullen uit van USA :D
Issac Lord voor hardware en fittings http://www.isaaclord.co.uk/default.aspx
ik heb nog meer maar de links zijn op een andere pc :oops:

hth,

hs
 

demuis

Actieve deelnemer
29 dec 2009
61
1
Ik heb goede ervaring met Rutlands (http://www.rutlands.co.uk/), voordeel is dat je ook zonder creditcard kunt bestellen en betalen (normaal via de bank).
Verzendkosten zijn redelijk.

Bestellen in de UK is wat mij betreft vooral interessant voor houtlijm van Titebond, lijmklemmen (serre joints, pipe-clamps). Ik denk er nu over na om een Kreg Pocket Hole setje te kopen. Heeft hier iemand ervaring mee?
 

WR1944

Oud hout
Ik ben nu in Amerika voor drie maanden en heb toevallig vandaag het Kreg systeem gebruikt. Het is een fantastisch systeem. Bij m'n vorige verblijf heb ik de junior set gekocht om het uit te proberen. Ik ga in de toekomst een uitgebreider systeem kopen.
Je moet wel opletten om niet een te fijne schroefdraad te kiezen voor de schroeven. Die fout heb ik dus wel gemaakt voor vurenhout.
Als je de schroeven gaat vastzetten moet je wel zorgen dat de verbinding gefixeerd is anders gaat het schuiven.
 

demuis

Actieve deelnemer
29 dec 2009
61
1
Axminster en Rutlands verkopen beiden de Kreg setjes. Rutlands ook nog een privat label uitvoering, maar ik ga denk ik toch maar voor Kreg.
Axminster heeft trouwens wel een ruimere keuze in die specifieke schroeven met vierkante bitopname.
Nog een vraag aan WR1944. Op de site van Kreg zie je dat in het koffer van de grootste set 2 3/8 stepped-boren zitten, terwijl er volgens de beschrijving maar 1 bijzit. Weet jij hier meer van?

De uitleg op de site van Kreg, met korte filmpjes, is erg duidelijk en goed.
 

WR1944

Oud hout
Op de website van Kreg kan ik bij de Master set maar één stepped drill ontdekken. Er is wel een square drive bit in twee verschillende lengtes. Bij de andere sets zit ook maar één boor zodat ik denk dat er gewoon één boor in elke set zit (voorzover er een boor meegeleverd wordt).
De boor is na te bestellen als hij breekt of bot wordt.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik heb goede ervaring met Rutlands (http://www.rutlands.co.uk/), voordeel is dat je ook zonder creditcard kunt bestellen en betalen (normaal via de bank).
Verzendkosten zijn redelijk.

Bestellen in de UK is wat mij betreft vooral interessant voor houtlijm van Titebond, lijmklemmen (serre joints, pipe-clamps). Ik denk er nu over na om een Kreg Pocket Hole setje te kopen. Heeft hier iemand ervaring mee?

hoe lukt het jou om te bestellen via rutlands zonder creditcard ik kon helemaal nergens voor kiezen ?
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Beste allen,

Graag wijs ik erop dat er een groot verschil is tussen een adapter en een converter. In dit artikel worden beide benamingen door elkaar heen gebruikt. Hierdoor zou het mogelijk zijn dat er iemand denkt dat hij met het kopen van een adapter zoals gebruikt worden om op reis een Nederlandse föhn in Engeland in het stopcontact te kunnen steken. Als je een Amerikaans apparaat gaat gebruiken waarop staat dat het voor 110V of voor 240V te gebruiken is, dan wil dit niet zeggen dat het met een adapter (verloopstekker) hier te gebruiken is. Naast een verschil in stekker is er namelijk ook een verschil in spanning en frekwentie.

@lex
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
mailtje sturen voor iban of prepaid creditcard nemen(goede ervaring met moneybookers)
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Hi allemaal ik ben op zoek naar een Duitse webshop voor (e.v.t. vervangende) goedkope Festool geleiderails.

Ik las laatst ergens op dit forum een link naar zo'n site maar kan hem nergens meer terug vinden.. de zoek functie en google boden beiden niet de oplossing.

Iemand een idee? Alvast bedankt!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Beste,
Je kunt hier https://lang-festoolshop.de/ eens je licht opsteken, maar ik heb mijn Festool verdeler geconfronteerd met deze site en hij heeft mij wat ik wilde bestellen aan de zelfde prijs gelaten.
Dus kun je misschien even met je verdeler praten wie weet?

Mvg,
Rudy


Iemand een idee? Alvast bedankt![/QUOTE]
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
tnx! Maar wat ik eigelijk bedoel is dat ik die ene duitswe webshop zoek die die super goedkope geleiderails aanbied, er is vast wel iemand hier die weet welke ik bedoel. Iets met ene merk van 'You' ofoz?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Deze hier is dacht ik is goedkoper als de rest van de Festool dealers, ik heb er zelf nooit iets besteld.

https://www.rubart.de/Festool-Sägef...utm_medium=cpc&refID=106&utm_source=idealo_de

Groet Pel.

Rubart is een correct handelend bedrijf. Vlotte levering — ik heb er eind oktober een Zuigslang gekocht, die was binnen twee dagen over. Prijstechnisch liggen ze heel goed, ze geven rond de 5% meer korting dan de onderste bandbreedte van bijv. Festoolproducten. Voorbeeld: een MFS 700 set kost bij Gerschwitz 232 euro (Festool-prijs 271), bij Sauter 266 en bij Rubart 223 euro. Daar komen nog wel verzendkosten bij (bij Rubart 7 euro).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.